شناسه خبر: 9136 منتشر شده در مورخ: 1395/2/27 ساعت: 14:29 گروه: اجتماعی  
پرداخت 236 میلیون ریال کمک‌هزینه تحصیلی به معلولان زیرپوشش بهزیستی بیرجند
مدیر بهزیستی بیرجند خبر داد

پرداخت 236 میلیون ریال کمک‌هزینه تحصیلی به معلولان زیرپوشش بهزیستی بیرجند

مدیر بهزیستی بیرجند گفت: بهزیستی بیرجند در سال گذشته برای 78 نفر از معلولان محصل کمک هزینه تحصیلی به مبلغ 235 میلیون و 960 هزار ریال پرداخت کرده است.

به گزارش ایران سپید  به نقل از ایسنا، حسن شرفی  اظهار داشت: بخش عمده‌ای از خدمات حوزه توان‌بخشی بهزیستی به صورت فراگیر شامل حال اکثریت معلولان می‌شود.

وی با بیان اینکه این خدمات شامل کمک هزینه‌های ازدواج، تهیه جهیزیه، کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه درمان، مسکن و اشتغال می‌شود، تصریح کرد: در این زمینه بهزیستی بیرجند در سال گذشته برای 78 نفر از معلولان محصل کمک هزینه تحصیلی به مبلغ 235 میلیون و 960 هزار ریال پرداخت کرده است.

مدیر بهزیستی بیرجند ادامه داد: همچنین در این مدت برای حمایت از 11 نفر از زوجین معلول نیز مبلغ 110 میلیون ریال کمک هزینه ازدواج پرداخت شده است.

شرفی به مبتلایان به بیماری Pku اشاره کرد و افزود: این نوع بیماری نوعی اختلال ارثی بوده که از پدر و مادر به فرزند منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: نوزاد مبتلا به دلیل کمبود آنزیم در کبد خود قادر به هضم فنیل آلانین نیست به همین منظور بهزیستی بیرجند در سال گذشته به تعداد 10 نفر از این بیماران کمک هزینه درمان به مبلغ 38 میلیون و 800 هزار ریال پرداخت کرده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *