شناسه خبر: 9097 منتشر شده در مورخ: 1395/2/25 ساعت: 12:25 گروه: اجتماعی  
میزان مستمری مددجویان کمیته امداد امسال افزایش نمی‌یابد

میزان مستمری مددجویان کمیته امداد امسال افزایش نمی‌یابد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: امسال میزان مستمری مددجویان افزایش نمی‌یابد ولی خدمات ما به مددجویان در سال 95،‌افزایش یافته است.

به گزارش ایران سپید پرویز فتاح در افتتاح نمایشگاه طرح‌های اشتغال و خودکفایی مددجویان مورد حمایت کمیته امام خمینی (ره) که از محلات تسهیلات قرض‌الحسنه بانک صادرات ایران اجرایی شده است، اظهار داشت:‌ هدف اصلی و رویکرد ما در کمیته امداد خودکفایی و خوداشتغالی افراد تحت پوشش است.

وی افزود: اکثر خانواده‌ها با تسهیلاتی که به آنها ارائه می‌شود و همینطور یارانه‌ها می‌توانند روی پای خود بایستند و خوداشتغالی داشته باشند.

وی افزود: یکی از بانک‌هایی که تسهیلات قرض‌الحسنه به افراد تحت پوشش کمیته امداد ارائه کرده است بانک صادرات است که در سال 94، 160 میلیارد تومان به 15 هزار خانوار تسهیلات ارائه شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: تسهیلات اشتغال‌زایی از 10 تا 15 میلیون تومان بوده است.

فتاح بیان کرد: در سال 94، 1150 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به 120 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ع) داده شده است و افرادی که خودکفا شوند از تحت پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند.

وی بیان داشت: وظیفه ما و بانک‌ها این است که حمایت‌های لازم را از افراد مورد نیاز برای اشتغال‌زایی داشته باشیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان داشت:‌در طول 5 سال بانک صادرات در طرح‌های اشتغال‌زایی وام‌های زیادی ارائه کرده است.

فتاح درباره برنامه‌هایی که برای اشتغال‌زایی مددجویان در سال 95، دارند اظهار داشت:‌ در سال 94، 120 هزار شغل سهمیه ما بوده است که اجرایی شده و بر اساس جلسه شورای اشتغال که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، 266 هزار وام و اشتغال برای سال 95، تصویب شده است که امیدواریم بانک‌ها در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی درباره بازپرداخت وام‌ها توسط مددجویان نیز اظهار داشت: وام‌هایی که به مددجویان ارائه می‌شود را تضمین می‌کنیم و پشتوانه مددجویان هستیم و تا کنون نیز افراد تحت پوشش کمیته امداد که از بانک‌ها وام گرفته‌اند در بازپرداخت آن خوش حساب بوده‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، در پاسخ به پرسشی مبنی بر افزایش میزان مستمری مددجویان در سال 95، اظهار داشت:‌ امسال میزان مستمری مددجویان افزایش نمی‌یابد ولی خدمات ما به مددجویان در سال 95،‌افزایش یافته است.

فتاح گفت:‌ در شورای اشتغال نیز تسهیلات قرض‌الحسنه به 20 میلیون تومان افزایش یافته است.

* در 5 سال گذشته 710 میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است

در ادامه للکانی مدیرعامل بانک صادرات اظهار داشت: بانک صادرات طی 5 سال گذشته در قالب طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد 710 میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان داده است و 71 هزار خانوار با استفاده از این تهسیلات از تحت پوشش کمیته امداد خارج شده‌اند.

وی افزود: همه همت ما در سال 95 این است که نسبت به افزایش اشتغال برای مددجویان کمیته امداد اقدامات مضاعف‌تر و تسهیلات بیشتری را بتوانیم ارائه دهیم.

للکانی بیان داشت:‌ میزان مطالبات مددجویان به بانک صادرات کمتر از 2 درصد است و این افراد مقید به پرداخت به موقع تسهیلات هستند.

مدیرعامل بانک صادرات افزود: سقف تسهیلات قرض‌الحسنه بانک صادرات به کمیته امداد 15 میلیون تومان بوده است که امسال به 20 میلیون تومان افزایش یافته است و امیدواریم بتوانیم تا 200 میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد پرداخت کنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *