شناسه خبر: 9090 منتشر شده در مورخ: 1395/2/25 ساعت: 10:23 گروه: مشاوره  
کتاب های مفید ویژه رشته های فنی حرفه ای تولید شود

کتاب های مفید ویژه رشته های فنی حرفه ای تولید شود

چهارشنبه هفته گذشته نخستین جشنواره مهارتی دوره متوسطه با هدف مهارت آموزی دانشآموزان با نیازهای ویژه و آگاهی عمومی جامعه نسبت به توانایی های این افراد در مجتمع نابینایان شهید محبی برگزار شد.

به گزارش ایران سپید مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با حضور در این مراسم طی سخنانی  با بیان اینکه معلولیت مشکل فرد نیست گفت: دانش آموزان با نیازهای ویژه همچون سایر دانش آموزان عادی از حق تحصیل برخوردارند و ما باید سیستم آموزش و پرورش را برای تحصیل و مهارت آموزی آنان متعادل کنیم. قدمی با اشاره به مهارت آموزی پیش حرفه ای و حرفه ای دانش آموزان دوره متوسطه با نیازهای ویژه گفت: باید مهارت آموزی و کیفیت بخشی زندگی دانش آموزان استثنایی در حوزه های اقتصادی اجتماعی مورد توجه قرار گیرد. وی با تاکید بر ایجاد اشتغال برای افراد با نیازهای ویژه افزود: آموزش و پرورش وظیفه آموزش مهارت های لازم به دانش آموزان استثنایی را برعهده دارد و ایجاد اشتغال در حوزه فعالیت های این نهاد نیست.البته  اگر اشتغال برای این افراد فراهم نشود، مهارت های آموخته شده این دانش آموزان ناکارآمد خواهد بود. وی در پایان صحبتهایش با اشاره به بالا بردن کیفیت کتابهای آموزشی دانش آموزان استثنایی افزود: در حوزه مهارت آموزی باید کتاب های مفید متناسب با ویژگی های دانشآموزان رشته های حرفه ای  تولید و تهیه شود.

*تشکیل تعاونی های کارگاهی ویژه دانش آموزان استثنایی: محسن غفوریان معاون برنامه ریزی، آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی از دیگر سخنرانان این مراسم از تشکیل تعاونی های کارگاهی ویژه دانش آموزان استثنایی خبر داد و گفت: این تعاونی ها با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت آموزش و پرورش به زودی تشکیل شود. وی بهبود وضعیت اشتغال دانش آموزان استثنایی را از جمله مزایای تعاونی های کارگاهی عنوان کرد و افزود: در این تعاونی های کارگاهی کارگران ماهر و نیمه ماهر و تعدادی از دانش آموزان حرفه ای متوسطه هم فعالیت می کنند و دوران کاروزی دانش آموزان استثنایی نیز در این کارگاه ها طی خواهد شد. غفوریان با اشاره به ایجاد روحیه خودباوری در دانش آموزان استثنایی گفت: با آموزش های لازم توسط مربیان و معلمان متخصص، این دانش آموزان باید به این باور برسد که قادرند برخی امور حرفه ای را انجام دهد اما باید به این نکته نیز توجه کنیم که تا چه حد خودباوری نسبت به دانش آموزان استثنایی در سطح جامعه ما دارای ارزش است. غفوریان با تاکید بر حضور دانش آموزان استثنایی با کسب مهارت های لازم در بازار کار، افزود: ما به دنبال این هستیم که هر فردی با هر توانایی و دانش فنی بتواند کاری انجام دهد و کار تولیدی براساس کیفیت و ارزش به فروش برسد. معاون برنامه ریزی، آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی درادامه صحبتهایش افزود: در نخستین جشنواره مهارتی کشوری دوره متوسطه حرفه ای 28 رشته مهارتی در حوزه های پوشاک، باغبانی، کمک کار لوله کش، رشته کمک کار خدمات اداری، رنگ کار ساختمان مورد توجه قرار گرفت و براین اساس نیز تفاهم نامه هایی را با سازمان های فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منعقد کرده ایم. به گفته وی بیش از یک هزار و 633 دانش آموز در پیش حرفه ای متوسطه و پنج هزار و 191 دانش آموز در دوره متوسطه حرفه ای تحصیل می کنند که باید امکانات و تجهیزات لازم را برای این دانش آموزان فراهم کنیم. معاون برنامه ریزی، آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی ایجاد فضاهای آموزشی، در پایان صحبتهایش گفت: تاکنون 27 عنوان کتاب بریل برای مهارت آموزی دانش آموزان متوسطه آماده شده است. در پایان این مراسم از برگزیدگان نخستین جشنواره مهارتی کشوری دوره متوسطه حرفه ای تجلیل شد. لاله باهنر

محبی
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *