شناسه خبر: 9014 منتشر شده در مورخ: 1395/2/18 ساعت: 08:42 گروه: اجتماعی  
پلاک ویژه طرحی برای کاهش مشکلات تردد جانبازان

پلاک ویژه طرحی برای کاهش مشکلات تردد جانبازان

مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران پلاک ویژه را طرحی برای کاهش مشکلات تردد جانبازان دانست.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا محمود تبریزی با اشاره به طرح سؤالات و برخی ابهامات از سوی جانبازان پیرامون طرح پلاک ویژه جانبازان، ضمن تقدیر از مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی برای توجه به رفع مشکلات جانبازان و معلولان، گفت: طرح پلاک ویژه جانبازان با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان بهزیستی به‌منظور کاهش مشکلات ترددی جانبازان 50 درصد و بالاتر و معلولان دچار مشکلات جسمی و حرکتی طراحی شد.

وی ادامه داد: قبل از شروع واگذاری پلاک ویژه، جلساتی بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و راهنمایی و رانندگی پیرامون شکل و طرح پلاک ویژه برگزار و نظرات بنیاد و همچنین جانبازان مبنی بر لزوم وجود تفاوت محسوس نظیر اختصاص کد، طرح و یا رنگی خاص در پلاک ویژه جانبازان مطرح و مورد پیگیری جدی قرار گرفت.

مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نظرات پلیس راهنمایی و رانندگی درباره این طرح، گفت: یکی از نکات مورد نظر پلیس راهنمایی و رانندگی درباره آرم ویلچر بود که این آرم یک نماد بین‌المللی است که در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای مردم و مسافران خارجی شناخته‌ شده است.

تبریزی افزود: موضوع دیگر موردنظر راهنمایی و رانندگی، ایجاد امکان بهره‌مندی اقشار معزز یاد شده از خدمات و تسهیلات ویژه، قابل‌شناسایی بودن خودرو توسط مأموران راهنمایی و رانندگی و گروه‌های انتظامی و امدادی و پیشگیری از سوءاستفاده از تسهیلات ویژه جانبازان و معلولین بود. همچنین لزوم مشخص کردن افرادی که با شرایط ویژه جسمی و حرکتی رانندگی می‌کنند از دیگر نکات مدنظر پلیس راهنمایی و رانندگی بود. با توجه به این شرایط، پلیس راهنمایی و رانندگی به‌منظور آگاهی رانندگان دیگر از شرایط و محدودیت‌های رانندگی این افراد و رعایت شرایط لازم، طرح فعلی پلاک ویژه جانبازان و معلولین را رأساً مصوب و به مرحله اجرا درآورد. با این‌ وجود در پلاک ویژه جانبازان و معلولین تفاوت‌هایی نیز وجود دارد که برای مأموران راهنمایی و رانندگی قابل تشخیص است.

تبریزی خاطرنشان کرد: موضوع پلاک ویژه برای آن دسته از جانبازان معزز بین 25 تا 49 درصدی که با نظر کمیسیون پزشکی بنیاد دارای مشکلات جسمی و حرکتی هستند در دست پیگیری است و به‌محض حصول نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *