شناسه خبر: 9012 منتشر شده در مورخ: 1395/2/18 ساعت: 08:34 گروه: دانش و فن آوری  
ساخت نخستین صندلی چرخدار با فناوری چاپ ۳ بعدی

ساخت نخستین صندلی چرخدار با فناوری چاپ ۳ بعدی

نخستین صندلی چرخدار ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی به دنیا معرفی شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر این نوآوری توسط گروهی از محققان در لندن ارایه شده و پیش بینی می شود به تحولی امیدوارکننده در بهبود وضعیت زندگی معلولان حرکتی منجر شود.

این فناوری جدید که Go نام دارد به زودی در نمایشگاهی موسوم به Clerkenwell Design رونمایی می شود. برای ساخت این صندلی چرخدار نزدیک به شش ماه زمان صرف شده و طی آن از نظرات متخصصان و همچنین معلولان حرکتی نیز استفاده شده تا در نهایت محصولی بی نقص ارایه شود.

در ساخت این صندلی چرخدار از مواد مختلفی استفاده شده است. استفاده از نوعی رزین نیمه شفاف و پلی اتیلن ترموپلاستیکی (TPU) که مورد دوم نقش زیادی در جذب شوکهای محیطی دارد موجب شده تا محصولی خلاقانه تولید و آماده رسیدن به مرحله تولید انبوه شود. در عین حال از تیتانیوم نیز در ساخت قسمتی که پای از کار افتاده معلول بر روی آن قرار می گیرد نیز استفاده شده است.

استفاده از فناوری چاپ سه بعدی در این محصول جدید موجب شده تا صندلی چرخداری ارایه شود که فاقد نواقص ساختاری مدلهای فعلی باشد.

محققان بر این باورند که با بهره گیری از فناوری چاپ سه بعدی می توان متناسب ترین صندلی چرخدار را با توجه به وضعیت معلولیت هر فرد طراحی کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *