شناسه خبر: 8928 منتشر شده در مورخ: 1395/2/8 ساعت: 11:30 گروه: سیاسی  
ایران و چین برضرورت مبارزه جدی با تروریسم در سوریه تاکید کردند

ایران و چین برضرورت مبارزه جدی با تروریسم در سوریه تاکید کردند

معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان و نماینده ویژه چین در امور سوریه با حمایت از تلاشهای نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه برای تحقق راه حل سیاسی، بر ضرورت مبارزه جدی با تروریسم در سوریه تاکید کردند.

به گزارش ایران سپید به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، نماینده ویژه چین در امور سوریه با معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و پیرامون آخرین تحولات سوریه گفت وگو کرد.

«حسین امیرعبداللهیان» در این دیدار با تاکید بر درهم تنیدگی و ارتباط نزدیک گروههای مسلح معارضه با گروههای تروریستی داعش و جبهه النصره، اظهار داشت: آمریکایی ها نیز اعتراف کرده اند که تفکیک گروههای ترویستی با مسلحین دیگر، کاری دشوار است.
معاون عربی و آفریقای وزیرامورخارجه گفت: توافقی که در نشست گروه بین المللی حمایت از سوریه صورت گرفت این بود که به موازات مذاکرات سیاسی، مبارزه با تروریسم نیز به طور جدی در دستور کار قرار گیرد اما متاسفانه شاهدیم که اقدام جدی جهانی در مبارزه با تروریسم صورت نمی گیرد.

** تاکید بریافتن راه حل سیاسی واتخاذ سیاست صبر
«شیه شیائویان» که به تازگی به عنوان نماینده دولت چین برای پیگیری پرونده سوریه منصوب شده است در این دیدار بر موضع کشورش مبنی بریافتن راه حل سیاسی و اتخاذ سیاست صبر و اعتماد داشتن به شکل گیری نتایج مذاکرات سیاسی تاکید کرد.
وی گفت: مسئله سوریه بسیار پیچیده است و باید به مذاکرات ژنو وقت بدهیم تا به نتیجه برسد.
شیه شیائو یان تعیین چشم انداز آینده سوریه، تدوین قانون اساسی و انتخاب رئیس جمهوری را مربوط به اراده مردم سوریه دانست و گفت: هیچ قدرت خارجی نباید در این مسائل دخالت کند و باید اجازه بدهیم مردم سوریه خودشان تصمیم بگیرند.
شیائویان و امیرعبداللهیان بطور مشترک تصریح کردند: نقض آتش بس و اقدامات خصمانه گروههای مسلح برای اختلال در آتش بس به هیچ نحو پذیرفته نیست، و دو طرف بر ضرورت ارسال کمکهای انسان دوستانه به سراسر سوریه تاکید کرده و تصمیم و نظر مردم سوریه را در مورد آینده این کشور، تنها ملاک مشروع منطبق بر حقوق بین الملل توصیف کردند.
دو طرف همچنین در این دیدار بر ضرورت افزایش رایزنی های مشترک و تبادل نظر در خصوص سوریه توافق کردند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *