شناسه خبر: 8904 منتشر شده در مورخ: 1395/2/6 ساعت: 13:49 گروه: سیاسی  
ظریف با تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا در نیویورک دیدار کرد
سخنگوی وزارت خارجه:

ظریف با تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا در نیویورک دیدار کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه از دیدار محمد جواد ظریف رییس دستگاه دیپلماسی ایران با تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا در سفر به نیویورک خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، حسین جابری انصاری در نشست خبری در پاسخ به سوالی درمورد دیدار رییس دستگاه دیپلماسی با تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا اظهارداشت: وزیر امور خارجه در روزهای اخیر برای شرکت در مراسم امضای موافقت نامه تغییرات آب و هوایی (موافقت نامه پاریس) که بعد از سال ها رایزنی دولت های جهان در پاریس برای آن توافق کردند به نیویورک سفر کرد.

وی افزود: مراسم رسمی امضا موافقت نامه روز جمعه در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد و در این مراسم نمایندگان 175 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران که آن را پذیرفته بودند، شرکت داشتند. 
سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: کمتر از 20 دولت مسیر قانونی مجالس را هم طی کرده بودند و دیگر کشورها دولت هایی بودند که با امضا این موافقت نامه متعهد شدند مراحل قانونی را انجام دهند. 
جابری انصاری گفت: در جریان این سفر مجموعه ای از گفت و گوهای مطبوعاتی، سخنرانی در محافل فکری آمریکا، دیدارهایی با برخی از شخصیت ها در برنامه وزیرامور خارجه وجود داشت و مجموعه ای از دیدارها از جمله دیدار با نمایندگان کنگره در این سفر انجام شد.

** نماینده ای از ایران در اجلاس سیکا شرکت می کند 
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوالی درباره سفر ظریف به چین برای شرکت در اجلاس سیکا گفت: دولت برگزارکننده چین از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس سیکا دعوت کرده است و ایران نیز پذیرفته است. 
جابری انصاری ادامه داد: برای شرکت ایران در این اجلاس بر اساس آخرین وضعیت ها، برنامه ها و شرایط جمهوری اسلامی ایران تصمیم گیری می شود. ایران در اجلاس سیکا به طور حتم نماینده ای را اعزام می کند اما این نماینده شخص وزیر امور خارجه نخواهد بود. 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *