شناسه خبر: 8902 منتشر شده در مورخ: 1395/2/6 ساعت: 13:48 گروه: اجتماعی  
سالانه سه هزار نفر به بیماران ضایعه نخاعی در کشور افزوده می شود
دبیرعلمی بیست و هفتمین کنگره انجمن فیزیوتراپی:

سالانه سه هزار نفر به بیماران ضایعه نخاعی در کشور افزوده می شود

دبیرعلمی بیست و هفتمین کنگره انجمن فیزیوتراپی ایران با بیان اینکه سالانه سه هزار نفر به بیماران ضایعه نخاعی کشور افزوده می شود، افزود:ضایعه نخاعی در ایران نسبت به سایر کشورها از شیوع بالاتری برخوردار است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا،  دکتر ایرج عبداللهی در نشست خبری بیست و هفتمین کنگره انجمن فیزیوتراپی ایران در جمع خبرنگاران افزود:سالانه در کشور 100هزار نفر دچار سکته مغزی می شوند که 30 درصد ازآنها در ماه اول فوت می کنند و 70 درصد باقی مانده دچار مشکلات حرکتی می شوند.

وی ادامه داد: همچنین حدود سه تا چهار هزار نفر درسال به بیماران مبتلا به ام اس افزوده می شود که این آمار معادل کشورهای اروپایی است؛ متاسفانه 20 درصد از بیماران ام اس دچار ناتوانی در زندگی می شوند و حدود 30 تا 40 درصد از آنها با مشکلات پیش رونده و ناتوانی های جدی روبرو هستند.
به گفته عبداللهی آسیب نخاعی در این بیماران از مشکلاتی است که نیازمند خدمات فیزیوتراپی خواهد بود و بیمار برای حرکت و راه رفتن از خدمات این افراد باید استفاده کنند.
وی افزود: در بیماران ضایعه نخاعی زمان برای شروع فیزیوتراپی وجود ندارد و با بهبود وضعیت علائم حیاتی بیماران کار فیزیوتراپیست ها برای ادامه درمان و توانبخشی باید به طور جدی آغاز شود.
دبیرعلمی بیست و هفتمین کنگره انجمن فیزیوتراپی اظهار کرد: بیماران ضایعه نخاعی روزانه باید دو ساعت از خدمات فیزیوتراپیست ها استفاده کنند تا بتوانند به مرور زمان فعالیت های حرکتی و جسمی خود را به دست آورند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *