شناسه خبر: 8883 منتشر شده در مورخ: 1395/2/5 ساعت: 09:59 گروه: اجتماعی  
اعطای ویلچر به معلولین در بوستان های شهر تهران

اعطای ویلچر به معلولین در بوستان های شهر تهران

علی اصغر عین القضات مشاور شهردار تهران از تجهیز بوستان های شهر تهران به محل های عرضه ویلچر به طور امانی به معلولین خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر عضو شوراری مشورتی شهردارتهران در امور توان یابان و شهر دسترس پذیر در جمع مدیران تشکل های مردمی شهرتهران در امور معلولین از اجرای مصوبات طرح استقبال از بهار ویژه ی معلولین در سطح مناطق ۲۲ گانه خبر داد و افزود:یکی از مصوبات این طرح ایجاد محل هایی برای عرضه ی ویلچر به توان یابان و معلولین وسالمندان است تا آنها بتوانند بصورت رایگان ازویلچرها استفاده ودر بوستان ها تردد و از فضای سبز و محیط شاداب این اماکن شهری لذت ببرند.

عین القضات در ادامه همچنین از طراحی تابلوهای ویژه ی پارک خودروهای معلولین خبرداد و افزود: در حال حاضر متاسفانه ابزار قانونی برای برخورد با افراد متخلف وجود ندارد و در همین راستا با هماهنگی اداره کل فنی و مهندسی ومعاونت امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تابلوهای جدیدی طراحی شده است که دارای آرم ویلچر و علامت توقف "مطلقاممنوع " و "حمل با جرثقیل" است که اگر افراد غیر معلول در محل ویژه ی معلولین پارک کنند توسط پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه و اعمال قانون خواهد شد.

وی تصریح کرد : با تمهیدات صورت گرفته در نظر است در هر ناحیه ی شهر تهران از این تابلوها به تعداد ۱۰ مورد در مقابل مکان های پرتردد همچون مراکز درمانی ،آموزشی، اداری، مراکز خرید و ... نصب شود.

وی با اشاره به اینکه طرح استقبال از بهار با همکاری معاونت های حمل و نقل و ترافیک ،امور شهری وفنی  عمرانی اجرا می شود افزود: بهسازی پایانه ها ی حمل ونقل عمومی ، مناسب ساز ی ورودی بوستان ها ، مناسب سازی پیاده روها ،جانمایی آبخوری ها ، سرویس دهی مناسب سامانه ی معلولین از جمله ی مصوبات این طرح است .

در پایان نمایندگان و مدیران سازمانهای مردم نهاد شهرتهران از عملکرد مدیریت شهری در خصوص مناسب سازی شهر برای تردد معلولین قدردانی نمودند و خواستار استمرار اینگونه فعالیت ها شدند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *