شناسه خبر: 887 منتشر شده در مورخ: 1392/8/28 ساعت: 15:28 گروه: بهداشت و سلامت  
خواص دارویی «انیسون»
«انیسون» یا «بادیان رومی»

خواص دارویی «انیسون»

ضد نفخ واسپاسم مجرای گوارش، مقوی معده ،ضد میکروب، خلط آور، ضد سرفه، افزایش دهنده شیر مادران شیرده

خواص دارویی «انیسون»: گیاهی است علفی به ارتفاع حدود نیم متر که میوه آن کوچک با عطر و بوی خوش می باشد. عطر و بوی آن مربوط به اسانس آن می باشدو ماده موثره اصلی اسانس آن ترانس آنتول است.نام علمی آن «Pimpinellaanisum» و نام عمومی آن Anise می باشد. در ایران به آن«انیسون» یا «بادیان رومی» می گویند.
اثرات مهم این گیاه عبارتند از:ضد نفخ واسپاسم مجرای گوارش، مقوی معده ،ضد میکروب، خلط آور، ضد سرفه، افزایش دهنده شیر مادران شیرده،عطر و طعم دهنده
در دوشربت« رکولیک» و « کالیک» از مواد موثره گیاه انیسون بعنوان عطر و طعم دهنده و تقویت کننده اثرات این دارو ها استفاده شده است.این داروها محصولات شرکت« نو تِک فار» و مانند سایر محصولات این شرکت دارای بروشور راهنما به خط بریل برای نابینایان می باشند .
گیاه انیسون را در طبخ غذاها بعنوان یک عطر و طعم دهنده با اثرات دارویی می توان بکار برد و برای این منظور از مقدار کم آن باید استفاده نمودزیرا مقدار زیاد آن علاوه بر اینکه ایجاد طعم نامطبوع می کند برای کودکان نیزمضر خواهد بود.  
همچنین مادران شیرده میتوانند از مخلوط انیسون با زیره سبز و رازیانه جهت افزایش شیر استفاده کنند. به این منظور باید این مخلوط را به مدت حدود 20 دقیقه دم نموده وروزی سه تا چهاربار مصرف نمایند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *