شناسه خبر: 8845 منتشر شده در مورخ: 1395/1/31 ساعت: 11:23 گروه: اجتماعی  
بخشی از شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده شد
رییس کمیته اجرایی و رفاهی بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران:

بخشی از شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده شد

رییس کمیته اجرایی و رفاهی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از آماده سازی بخشی از شهر آفتاب برای برگزاری این دوره نمایشگاه کتاب خبرداد و گفت: با توجه به آماده سازی و تکمیل این بخش شهر آفتاب، نمایشگاه کتاب امسال در فضای جدید برگزار می شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا ، حسین صفری  افزود : پس از توافق شهرداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موضوع انتقال نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب با توجه به جلسات متعدد با تشکل های صنفی نشر و بخش های مرتبط با موضوع در دی ماه 1394به صورت جدی صورت گرفت .

وی گفت: مجموع شهر آفتاب درحال حاضر فاز اول آن با توجه به کارهای اساسی، عمرانی، زیرساختی در حال تکمیل است.
صفری افزود: این نمایشگاه به وسعت 60 هزار مترمربع به همت شهرداری تهران در سالن های فضای باز ایجاد و بخش های دانشگاهی، کودک و نوجوان ، آموزش و بین الملل در آن مستقر است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه قرار بود 10 فروردین ماه همه فضای نمایشگاهی ثابت و فضای باز تحویل ستاد نمایشگاه کتاب شود ولی باوجود تلاش شبانه روزی در شهرداری تهران و حجم فعالیت های عمرانی بسیار، طی صورتجلسه ای قرار شد بخش هایی که آماده می شود تحویل بگیریم.
صفری اظهار کرد در حال حاضر بخش هایی از سالن عمومی واقع در سالن سه قلو و سالن ملل و بخشی از فضای باز آماده تحویل شده است.
وی گفت: در این نمایشگاه برای آماده سازی نمازخانه، استراحتگاه و مکان های بهداشتی اقدامات جدی صورت گرفت و همچنین غرفه مواد غذایی وغرفه های مرتبط در مجموعه جانمایی و مستقر شده است.
صفری تصریح کرد: جلسات مرتبط با موضوع ایمنی نمایشگاه نیز با حضور نهادها و سازمان های وابسته از جمله آتش نشانی ، اورژانس ، هلال احمر و نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مرتبط تشکیل و نقاط مختلف نمایشگاه مورد بررسی قرار گرفت.
رییس کمیته اجرایی بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران از دیگر موارد دغذغه ستاد را دسترسی آسان مردم به نمایشگاه دانست و گفت: در این خصوص با افتتاح خط متروی شهر آفتاب بخشی از نگرانی ها رفع شد و بر این اساس قرار شد سازمان های مختلف از جمله حمل ونقل، ترافیک، پلیس راهور، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو موضوع حمل ونقل آسان بازدیدکنندگان را در دستور کار قرار دهند و اتوبوس در 7 میدان اصلی شهر تهران برای تردد بازدیدکنندگان به نمایشگاه کتاب مستقر شود.
وی افزود: در این خصوص ایجاد پایانه اتوبوسرانی در داخل نمایشگاه و تاکسیرانی به منظور تسریع آسان مردم در دستور کار قرار گرفت. همچنین شورای اسلامی شهر تهران به این منظور کمیته هایی از جمله حمل ونقل، ترافیک، عمران، اطلاع رسانی و فعالیت های فرهنگی، خدمات شهری و رفاهی را تشکیل داد.
بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *