شناسه خبر: 8841 منتشر شده در مورخ: 1395/1/31 ساعت: 11:06 گروه: مشاوره  
7 تصمیم مهم برای فعالان بازاریابی در سال جدید

7 تصمیم مهم برای فعالان بازاریابی در سال جدید

ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که بازاریابی در دنیا به معنای واقعی از حالت سنتی ویزیتوری آن کاملاً خارج‌شده است، به عبارتی در عصر طلایی نرم‌افزارهای بازاریابی زندگی می‌کنیم .

به گزارش ایران سپید به نقل از وب سایت آی بازاریابی:

1- یک وبلاگ یا وب‌سایت جدید را علاوه بر وبلاگ‌های قبلی انتخاب کرده و دنبال کنید

دلیل این موضوع طبیعتاً خیلی واضح و روشن است که تنها هدف از آن داشتن اطلاعاتی در رابطه با حوزه کاری خودتان اما خارج از محدوده اطلاعاتی است که به‌طور روزانه به آن‌ها دسترسی داشته و مورداستفاده قرار می‌دهید. برای این کار هم توصیه می‌کنیم وبلاگ یا نویسنده‌ای را انتخاب کنید که حوزه‌ای مرتبط با کار شما، اما متفاوت از وبلاگ‌ها یا نویسنده‌هایی باشد که در حال حاضر دنبال می‌کنید.

2- یک نرم‌افزار جدید را امتحان کنید

ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که بازاریابی در دنیا به معنای واقعی از حالت سنتی ویزیتوری آن کاملاً خارج‌شده است، به عبارتی در عصر طلایی نرم‌افزارهای بازاریابی زندگی می‌کنیم که برای هر کار و فعالیتی در این حوزه نرم‌افزاری طراحی‌شده که بخشی از کار ما را آسان‌تر می‌کند. البته نکته قابل‌توجه هم در این رابطه این است که بسیاری از این نرم‌افزارها با دوره کوتاه استفاده به‌صورت آزمایشی همراه هستند و خود این موضوع موجب آسان‌تر شدن کار و کم شدن ریسک برای ما می‌شود. پس فرصت را در این رابطه از دست ندهید و با جستجویی کوتاه نرم‌افزارهای کاربردی حوزه فعالیت خودتان را بشناسید.


3- در یک رویداد جدید شرکت کنید

کنفرانس‌ها و رویدادهای بزرگ غیر از ارائه یک فرصت آموزشی عالی، فرصتی بسیار فوق‌العاده برای شبکه‌سازی و شناختن افراد جدید، برقراری ارتباط با آن‌ها و همچنین معرفی و شناساندن خودتان به دیگر افراد و کسب‌وکارها است. پس در سال جدید سعی کنید رویدادهای مرتبطی را که در سال پیش توجهی به آن‌ها نداشته‌اید را شناسایی کرده و از آن‌ها به‌خوبی استفاده کنید.

4- آزمون A/B را برای فعالیت‌های مختلف فراموش نکنید

سؤال مهم در اینجا این است که اصلاً چقدر با آزمون A/B در حوزه کسب‌وکار خودتان آشنایی دارید؟ آیا اصلاً از آن استفاده می‌کنید؟ به‌طور روزانه موضوعات مختلفی در هر کسب‌وکار وجود دارد که می‌توانید در آن از این آزمون راهگشا استفاده کنید و این موضوع در حوزه بازاریابی دوچندان می‌شود، مثلاً: بهینه‌سازی عناوین، فراخوان به عمل‌ها، انتخاب تصاویر. اگر پیش‌ازاین در کار خود به این آزمون توجهی نداشته‌اید، حتماً سعی کنید خصوصاً درزمینهٔ هایی که باید بین دو گزینه مختلف یکی را انتخاب کنید، از این آزمون استفاده کنید که بسیار راهگشاست.

5- کد نویسی یاد بگیرید

منظور من فراگیری کد نویسی به‌صورت محض و درواقع تغییر کار و حرفه خودتان و تبدیل‌شدن به یک مهندس نرم‌افزار نیست. اما به یاد داشته باشید که یادگرفتن اصول کد نویسی به شما کمک بسیار زیادی برای همکاری با کد نویسان و استفاده از دانش آن‌ها برای بهره‌مند شدن از فرصت‌های موجود در دنیای بازاریابی است، نرم‌افزارهایی که برای کسب‌وکار خود استفاده می‌کنید را بهتر شناخته و درک می‌کنید و همچنین مهارت‌های شمارا در فرایند طراحی بسیار ارتقاء می‌دهد. همچنین فراموش نکنید که کد نویسی برخلاف بازاریابی به‌هیچ‌وجه مهارتی تلقی نمی‌شود که هرکسی از پس آن برنیاید.

6- یک کتاب جدید نامرتبط با بازاریابی مطالعه کنید

همیشه فهرستی از کتاب‌های بازاریابی مختلف وجود دارد که برای رشد و ایجاد تغییر در مهارت‌ها و کسب‌وکار خودتان نیاز به خواندن آن‌ها دارید که عموماً یا توسط نویسندگان و مترجمین برتر تألیف و ترجمه‌شده یا اینکه توسط گروهی برای شما خلاصه‌شده و آماده تهیه کردن هستند. اما توصیه ما  به شما این است که امسال حداقل یک کتاب غیرداستانی نامرتبط به حوزه بازاریابی را تهیه و مطالعه کنید که به بسط و توسعه دانش و مهارت‌های شما کمک کرده و دید شمارا باز می‌کند.
 

هفت تصمیم برای فعالان بازاریابی در سال جدید
 

7- از یک دستگاه جدید استفاده کنید

تنوع و ازدیاد لوازم و ابزار الکترونیک و غیر الکترونیک یکی دیگر از روندهایی است که امروزه فعالان بازاریابی باید توجه بسیار ویژه‌ای به آن داشته و همواره از آن اطلاع داشته باشند. بنابراین توصیه می‌کنم که حتماً علاوه بر پیگیری کارها به شیوه خاص خودتان، توجه ویژه‌ای به انجام آن‌ها از طریق دیگر ابزارهای مشابه هم داشته باشید. مثلاً اگر فردی هستید که همواره از ابزارهای خاص تولیدشده توسط شرکت اپل استفاده می‌کنید، سعی کنید امسال در برخی موارد از تلفن یا تبلت اندرویدی هم استفاده کنید (یا برعکس)!

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *