شناسه خبر: 8708 منتشر شده در مورخ: 1395/1/16 ساعت: 09:40 گروه: بهداشت و سلامت  
اصلاحات سلامت سومین عامل رضایت مردم از دولت پس از برجام و بهبود فضای اقتصادی است

اصلاحات سلامت سومین عامل رضایت مردم از دولت پس از برجام و بهبود فضای اقتصادی است

معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: اصلاحات انجام شده در حوزه سلامت پس از برجام و بازگردان کشور به جایگاه واقعی و مطلوبتر شدن وضعیت اقتصادی مردم،سومین عامل رضایت مردم از دولت است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری درباره اقدامات دولت در حوزه سلامت افزود: یکی از مشکلات مهم کشور از گذشته، مسائل حوزه سلامت بوده است و از قدیم گفته اند که در هیچ خانه ای «نداری» و «بیماری» با هم نباشد و اگر چنین اتفاقی برای کسی و خانواده ای بیفتد، مشکلات آنها چند صد برابر می شود.

وی گفت: با توجه به این مشکلات یکی از شعارهای انتخاباتی آقای روحانی، انجام اصلاحات در حوزه سلامت بود که با برنامه طرح تحول وزیر بهداشت مدیریت شده است.
شریعتمداری افزود: اجرای این برنامه یکی از نقاط قوت دولت یازدهم است و در نظرسنجی هایی که از مردم انحام شده است نیز مردم پس از نقش دولت در بازگردان کشور به جایگاه واقعی با اجرای برجام و برداشتن تحریم ها و نیز مطلوبتر شدن وضعیت اقتصادی، اصلاحات حوزه سلامت را سومین عامل رضایت از دولت اعلام کرده اند.
معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: با اجرای طرح تحول سلامت، پرداخت از جیب مردم روستاها در بیمارستانها به کمتر از پنج درصد کاهش یافته و در شهرها نیز به همین نسبت پرداخت مردم در بیمارستانها کمتر شده است.

**بیمه ها باید پشتوانه طرح تحول سلامت باشند
شریعتمداری گفت: اکنون وضعیت خدمات مراکز درمانی دولتی نسبت به گذشته بهتر شده است و پرداخت مردم از جیبشان نیز کمتر شده است و اگر بتوانیم نظام بیمه ای کشور را نیز به نحوی تقویت کنیم که پشتوانه طرح تحول سلامت باشد، این اقدام دولت کامل می شود.
وی افزود: با تقویت و اصلاح نظام بیمه ای مردم می توانند اطمینان پیدا کنند که وضعیت خدمات سلامت در آینده دور هم رو به بهبود خواهد بود و این کار یکی از نیازهای مهم جامعه ماست.
معاون اجرایی رئیس جمهوری اضافه کرد: با اجرای طرح تحول سلامت، وضعیت مراکز بهداشتی-درمانی نسبت به گذشته بهتر شده است و تعداد بیشتری از مردم از اقصی نقاط کشور به مراکز دولتی مراجعه می کنند، پزشکان متخصص در اغلب مراکز درمانی و حتی مناطق محروم اعزام شده اند.
وی گفت: همه این اقدامات در قالب طرح تحول سلامت اجرا شده است. این برنامه ای است که وزیر بهداشت در ابتدای دولت، طرح آن را در 14 فصل به دولت ارائه کرد و یکی از مهمترین طرح های اجرایی دولت در طول 3 سال گذشته است که مورد حمایت اقشار مختلف مردم نیز قرار گرفته است.
شریعتمداری افزود: وقتی ملتی سالم باشد و مردم آن کشور از سلامت جسم و روان برخوردار باشند، طبیعتا آن کشور نیز وضعیت سالمی خواهد داشت و چرخ های توسعه راحت تر می گردد، تعالی و رشد انسانی سریعتر پیش می رود و معنویت نیز در جامعه بیشتر می شود.
معاون رئیس جمهوری ناکید کرد: رسیدگی به سلامت جسم و روان مردم به رشد و تعالی فرهنگی و معنوی جامعه و توسعه اقتصادی متوازن کشور نیز کمک می کند.
وی درباره مشکلات دولت در حمایت از طرح تحول سلامت گفت: مشکلات اجرایی در مسیر اجرای این طرح وجود دارد اما مسیر ادامه طرح، هم در مصوبات دولت و هم در قانون برنامه توسعه ششم به نحوی طراحی شده است که همواره مورد حمایت دولت باشد. این دولت هیچگاه حمایت از این طرح مهم را کمرنگ نمی کند و هرگز از حمایت آن دست برخواهد داشت.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *