شناسه خبر: 8656 منتشر شده در مورخ: 1394/12/28 ساعت: 17:58 گروه: دانش و فن آوری  
گردن‌بند هوشمند به کمک نابینایان می‌آید

گردن‌بند هوشمند به کمک نابینایان می‌آید

محققان شرکت خودروسازی تویوتا به منظور افزایش ایمنی و کاهش خطرات احتمالی افراد نابینا و کم‌بینا هنگام تردد در خیابان و ساختمان‌های عمومی، گردن‌بند هوشمند جدید با قابلیت هشدار خطر برخورد را معرفی کردند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا ابزار پوشیدنی هوشمند شرکت تویوتا به افراد نابینا و کم‌بینا کمک می‌کند تا مسیر خود را در راه‌های شهری بدون خطر برخورد با خودروها و حتی موانع شهری پیدا کنند.

محققان این شرکت در مورد علت انتخاب طرح نامتعارف برای گردن‌بند هوشمند اظهار کردند: علت ظاهر نامتعارف گردن‌بند هوشمند افزایش دسترسی حسگرهای دستگاه به محیط پیرامون و همچنین تولید صداهای سه‌بعدی به منظور هشدار جهت مانع یا خطر است.

گردن‌بند هوشمند شرکت تویوتا به دوربین‌های متعددی برای تشخیص فضای پیرامون مثل پله‌های برقی، پلکان و درها مجهز شده و همچنین به کمک حسگر موقعیت‌یاب جهانی قادر است تا موقعیت مکانی دقیق را به صورت صدا به کاربر اعلام کند.

دکتر دوگ موور، متخصص علوم رباتیک در مرکز تحقیقاتی شرکت تویوتا عنوان کرد: ما معتقدیم که به کمک این فناوری می‌توان مشکلات حسی و ناهنجاری‌های حاد بینایی را نادیده گرفت و به افراد نابینا و کم‌بینا در تشخیص محیط پیرامون کمک کرد تا در نهایت ترس این افراد از حضور در اجتماع کم‌رنگ شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *