شناسه خبر: 8593 منتشر شده در مورخ: 1394/12/22 ساعت: 10:31 گروه: اجتماعی  
ایجاد 900 هزار شغل در سال آینده
وزیر تعاون:

ایجاد 900 هزار شغل در سال آینده

وزیر تعاون: جهت گیری ما برای اشتغال در سال آینده حدود 800 تا 900 هزار شغل است.

به گزارش ایران سپید علی ربیعی در حاشیه مراسم آئین درختکاری در پارک هنر پردیسان در جمع خبرنگاران به برنامه ها و سیاست های دولت برای ایجاد اشتغال در سال آینده اشاره کرد و افزود:‌ دو جهت‌گیری را در بحث اشتغال دنبال می کنیم و در جلسه‌ای با حضور رییس جمهوری نظام اطلاعاتی بازار کار را مدنظر قرار دادیم . 

وی با بیان اینکه طرح‌ های مختلفی را در بحث اشتغال مورد توجه داریم گفت : هم اکنون طراحی ‌های نظام جامع اطلاعات بازار کار انجام گرفته است که بخشی از سیاست‌های اشتغالزایی ما جهت دادن به برنامه ‌های عمرانی موجود دولت است. 
 
وزیر تعاون افزود: یک بخش از برنامه های اشتغال دولت نیز مرتبط با سرمایه‌گذاری است و در واقع با تمهیدات و تسهیلاتی که از سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد، دنبال اشتغال هستیم.
 
وی با بیان اینکه رشد تولید برای ایجاد اشتغال حائز اهمیت است گفت: در این خصوص تجربه اشتغالزایی سایر کشورهای جهان را مطالعه کردیم و باید در مشاغل کوچک و خرد دنبال سرمایه گذاری و اشتغال برویم . 
 
ربیعی ادامه داد: در این خصوص برنامه طرح تکاپو را در دولت ارائه کردیم که به صورت پایلوت اجرایی شد.
 
وی با بیان اینکه جهت گیری ما برای اشتغال در سال آینده در حدود  800 تا 900 هزار شغل است افزود : این موضوع را دنبال می کنیم و به طور ماهانه نیز موضوع اشتغال در گروهی در دولت رصد خواهد شد.
 
ربیعی در ادامه توجه به مشاغل سبز را یکی از اولویت‌ ها دانست و گفت: یکی از کارهای ما با محیط زیست و وزارت نفت بوده و به صورت نمونه برنامه ‌ای را که دنبال می‌کنیم اصلاح سیستم سرمایشی و گرمایشی منازل است تا آلاینده کمتری توزیع شود که همین موضوع فقط در تهران 40 هزار شغل ایجاد می‌کند . 
 
وی ادامه داد : ضمن اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل نیز اشتغالزایی ایجاد می‌کند و باید به چنین برنامه‌هایی نیز توجه نشان داد.
 
وزیر تعاون در بخشی از سخنان خود به افزایش دستمزد کارگران اشاره کرد و گفت: افزایش 14 درصدی دستمزد کارگران بیش از تورم انتظاری در سال 95 خواهد بود که این افزایش دستمزد در همه سطوح انجام می‌گیرد و همچون گذشته به صورت رده‌بندی نیست.
 
وی با بیان اینکه تورم انتظاری ما برای سال آینده 10 درصد است افزود: با این محاسبه شاهد بالاتر بودن 4 درصدی افزایش دستمزد کارگران هستیم . 
 
ربیعی گفت: این افزایش مورد نظر در همه سطوح است و قبلا سطح بندی متفاوت بود و ترتیب‌بندی انجام می‌گرفت ولی در حال حاضر تفاوت را مدنظر قرار دادیم و همه مشمول افزایش 14 درصدی می‌شوند.
 
وزیر تعاون با بیان اینکه توجه به کارگران و کارفرمایان را مدنظر داریم افزود: برای سال آینده به ‌دنبال این هستیم تا در حق مسکن هم گشایش لازم را انجام دهیم؛ ضمن اینکه به سه ضلع کارفرما ، تولید و کارگران موجود توجه شده است و در تمام زمینه‌ها به‌خصوص افزایش درصد دستمزد نیز این مهم را در نظر گرفتیم.
 
جامعه سالم در گرو داشتن محیط زیست سالم
 
علی ربیعی در مراسم کاشت درخت در باغ هنر پردیسان با بیان اینکه ما هم به محیط، زمین و جامعه مناسب برای زندگی نیاز داریم افزود: آن چیز که همه ما در آن مشترکیم اینکه همه (در حفظ محیط زیست) مسئولیم .  
 
وزیر تعاون با بیان اینکه داشتن محیط زیست سالم، جامعه ای سالم و افرادی با نشاط خواهد داشت افزود: چند سالی است که محیط زیست از الگوی توسعه دور افتاده بود که دولت یازدهم به این مسئله یعنی داشتن توسعه در کنار حفظ محیط زیست توجه ویژه ای دارد.
 
وی با بیان اینکه باید در تعریف توسعه تجدیدنظر کنیم تا شاهد وجود اشتغال در کنار محیط زیست سالم باشیم گفت: توسعه کارخانه های فولاد و صنایع به معنای توسعه در کشور نیست بلکه توسعه داشتن یک سفره سالم پر از پروتئین و کالری ، نشاط و راه رفتن در محیط سبز است .
 
ربیعی در ادامه خطاب به هنرمندان حاضر در سالن افزود: ما با شما زندگی کرده ایم و نمی توانیم شماها را فراموش کنیم. 
 
وی خطاب به فرهاد توحیدی دبیر پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سبز که از وزیر کار درخواست کمک کرد گفت: سعی می کنیم در کنار شما بمانیم و کمک کنیم .

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *