شناسه خبر: 8587 منتشر شده در مورخ: 1394/12/19 ساعت: 12:48 گروه: اجتماعی  
تلاش برای اجباری شدن آزمایشات ژنتیک و مشاوره پیش از ازدواج در برنامه ششم
رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد

تلاش برای اجباری شدن آزمایشات ژنتیک و مشاوره پیش از ازدواج در برنامه ششم

رئیس سازمان بهزیستی کشور احصا نشدن قیمت تمام شده خدمات توانبخشی را یک غفلت تاریخی دانست و گفت: یکی از استراتژیهای ما احصای قیمت تمام شده خدمات توانبخشی و نزدیک شدن به آن است.

به گزارش ایران سپید به نقل ا ایسنا،  انوشیروان محسنی بندپی در همایش سراسری مراکز توانبخشی غیردولتی اظهار کرد: سه رویکرد عمده در بهزیستی داریم که مورد نخست آن تلاش مبتنی بر شواهد برای پیشگیری از آسیبهاست.

وی افزود: در این راستا اقدامات خوبی شروع شده است که از جمله آنها می توان به غربالگری شنوایی اشاره کرد.

بندپی با بیان اینکه سالانه 30هزار کودک معلول در کشور متولد می شوند گفت: پیشگیری از معلولیت بدو تولد بسیار حائز اهمیت است و در تلاشیم با همکاری 250 مرکز تخصصی آزمایشات ژنتیکی را انجام دهیم. در صددیم اجباری شدن مشاوره ازدواج و آزمایش ژنتیک را در برنامه ششم توسعه بگنجانیم و این امر ضروری است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: هرچند برنامه پنجم توسعه برای یک سال دیگر تمدید شد اما منتظر نماندیم و خودمان تفاهم نامه ای سه جانبه در سه یا چهار استان از جمله کرمان امضاء کردیم که بر اساس آن دفاتر رسمی اسناد تا برگه آزمایش ژنتیکی صادر نشود ازدواجی را ثبت نکنند.

وی با اشاره به اینکه استانداردسازی خدمات و ورود مردم به عرصه های خدمت، دو رویکرد مهم دیگر بهزیستی هستند گفت: بهزیستی بیشترین میزان برون سپاری خدمات را دارد و یقینا بهره گیری از ظرفیتهای موجود در مراکز غیردولتی می تواند بسیار کمک کننده و ضروری باشد.

بندپی ادامه داد: باید با هم افزایی و مشورت به یکدیگر کمک کنیم تا افراد نیازمند ،خدمات با کیفیت تری دریافت کنند. توسعه کیفی و کمی خدمات برای جامعه هدف مدنظر ماست.

رئیس سازمان بهزیستی کشور عدم احصای قیمت تمام شده خدمات توانبخشی را یک غفلت تاریخی دانست و گفت: یکی از استراتژیهای ما احصای قیمت تمام شده خدمات توانبخشی و نزدیک شدن به آن است.

وی در پایان بر ضرورت حرکت به سمت جامعه محوری و دور شدن از مرکز محوری تا حدامکان تاکید کرد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *