شناسه خبر: 8585 منتشر شده در مورخ: 1394/12/19 ساعت: 11:03 گروه: ورزشی  
برگزاری مجمع سالیانه فدراسیون نابینایان + فایل صوتی

برگزاری مجمع سالیانه فدراسیون نابینایان + فایل صوتی

مجمع عمومی سالیانه فدراسیون نابینایان که دومین مجمع این فدراسیون پس از ریاست محمدرضا مظلومی نیز بود، روز یکشنبه 16 اسفند در محل هتل مجموعه ورزشی هرندی تهران برگزار شد.

 به گزارش ایران سپید در این مراسم، آقایان جعفری دبیر فدراسیون و دبیر مجمع، مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان، دکتر سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان و رئیس مجمع، افتخاری مدیرکل نظارت بر عملکرد وزارت ورزش، خانم اسدی کارشناس امور مجامع، خانم شهریان معاونت امور بانوان وزارت ورزش، رؤسای هیأتهای استانی، نمایندگان فدراسیونهای کارگری، دانشآموزی، دانشگاهی و نیروهای مسلح و نمایندگان بازیکنان و باشگاه ها حضور داشتند. در این مجمع، به ارائه گزارش عملکرد فدراسیون نابینایان شامل: گزارش فعالیت سالیانه، وضعیت موجود، برنامه چشم انداز، کلیه گزارشهای مالی فدراسیون تا پایان سال 93، گزارش بازرس فدراسیون، بررسی و تصویب تقویم فدراسیون در سال 95، پیشنهادات، انتقادات و سؤالات اعضای مجمع و در پایان صحبتهای دکتر سجادی رئیس مجمع پرداخته شد. در بخش نخست مجمع، محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان به گزارش عملکرد این فدراسیون در سال جاری پرداخت. مظلومی در خصوص اعزامهای برونمرزی این فدراسیون در سال 94 گفت: امسال 113 نفر را به اردوها و مسابقات برونمرزی اعزام کردیم. 62 نفر را به مسابقات جهانی نابینایان در سئول کره جنوبی اعزام کردیم که در آن رقابتها در میان 60 کشور، سوم شدیم. در پاورلیفتینگ قهرمان، دو و میدانی سوم و در جودو یک مدال برنز به دست آوردیم. تیم فوتبال پنج نفره به علت مشکلات مالی به مسابقات جهانی اعزام نشد و تیم گلبال آقایان در آن مسابقات نتوانست نتایج قابل توجهی را به دست آورد. همچنین تیم ملی گلبال بانوان به علت حضور اسرائیل در مسابقات جهانی حضور نیافت و از کسب سهمیه برای پارالمپیک ریو باز ماند. مظلومی بیان داشت: تیم ملی فوتبال پنج نفره در مسابقات آسیایی ژاپن حاضر شد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. تیم ملی گلبال آقایان در مسابقات آسیایی چین دوم شد و متأسفانه نتوانست سهمیه پارالمپیک را به دست آورد. تیم ملی شنای نابینایان به مسابقات جهانی لهستان اعزام شد و در آن رقابتها، سه مدال نقره به دست آوردند. با اختلاف ناچیز نتوانستیم در شنا سهمیه پارالمپیک را به دست آوریم. دو نفر از جودوکاران برای کسب سهمیه به تورنمنت بین المللی پرتغال اعزام شدند. تیم ملی دو و میدانی نیز به مسابقات بین المللی قطر اعزام شد و در آن مسابقات دو سهمیه پارالمپیک کسب کردیم. همچنان در این رشته، شانس کسب دو یا سه سهمیه دیگر را داریم. مظلومی ادامه داد: در سال 94، 10 مسابقه قهرمانی کشور در رشتههای مختلف را برگزار کردیم. تنها در سه رشته گلبال پیشکسوتان، شنای بانوان و پاورلیفتینگ نتوانستیم مسابقات قهرمانی کشور را برگزار کنیم که این رشتهها برای سال آینده در اولویت خواهند بود.

وی ادامه داد: به دنبال جوانگرایی هستیم و قصد داریم در کنار توجه ویژه به ورزش پایه، به توسعه زیرساختهای ورزش نابینایان نیز بپردازیم. مظلومی در پایان گفت: من تمام وقتم را صرف ورزش نابینایان که همنوعان خودم نیز هستند کردم. مسئولین در جامعه به ما که یک مارک داریم، تا حدی توجه میکنند. اما بسیاری از این ورزشکاران همان مارک را هم ندارند و مورد بیمهریهای فراوان قرار میگیرند. (گفتنی است مظلومی جانباز 70 درصد دفاع مقدس است).

در ادامه مجمع، محمد مراد ماانگشتی خزانهدار فدراسیون، به ارائه گزارش عملکرد مالی فدراسیون نابینایان در سال 93 از دو جنبه هزینه ها و درآمدهای این مجموعه پرداخت. پیش از شروع مجمع، دکتر نصر الله سجادی نسبت به ارائه گزارش مالی توسط خزانهدار فدراسیون معترض بود و اعتقاد داشت: این گزارش باید توسط مسئول مؤسسه ای که حسابهای مالی فدراسیون را بررسی کرده است خوانده شود که دبیر و رئیس فدراسیون از وجود این قانون ابراز بی اطلاعی کردند. مانگشتی با اشاره به درآمدهای فدراسیون در سال 93 گفت: یک میلیارد و 360 میلیون تومان از طرف وزارت ورزش و جوانان، و 322 میلیون تومان از طرف کمیته ملی پارالمپیک به فدراسیون پرداخت شد. فدراسیون نیز توانست از طریق سایر منابع، یک میلیارد و 112 میلیون تومان اعتبارات جذب کند. بنابر این، مجموع کل درآمدهای فدراسیون در سال 93، به دو میلیارد و 794 میلیون تومان رسید. در ادامه، مانگشتی به جزئیات هزینههای فدراسیون در سال 93 اشاره کرد که مشروح آن را میتوانید از طریق فایل صوتی مجمع که در پایان همین پست قرار دارد، دنبال کنید.

در ادامه این نشست، امین شفاهی به عنوان بازرس، به بررسی عملکرد فدراسیون در سال 93 پرداخت. شفاهی گفت: در سال گذشته، از 31 هیأت ورزشی، 27 هیأت فعال بودند. همچنین از 31 هیأت ورزشی، 29 هیأت با برگزاری مجمع سالیانه، با رئیس و دو هیأت با سرپرست اداره میشوند. در سال 93، استانهای کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، تهران، خراسان رضوی و قم، با برگزاری مجمع عمومی، صاحب رئیس شدند. شفاهی به وضعیت هیأتهای ورزشی نابینایان در استانها اشاره کرد و گفت: در بحث کمکهای مالی به هیأتها، بین گزارش مالی ارائه شده توسط حسابرس و بررسیهای این جانب، انحراف و اختلافاتی دیده میشود که جای بررسی بیشتر دارد. شفاهی در پایان بیان داشت: استانهای ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، فعالیتهای بسیار کم و ضعیفی دارند. بر همین اساس، دکتر عراقچی در جلسه هیأت رئیسه فدراسیون، به توجه بیشتر به این استانها، تأکید داشتند.

تقویم ورزشی فدراسیون نابینایان در سال 95

در ادامه مجمع، محسن جعفری دبیر فدراسیون نابینایان تقویم در نظر گرفته شده این فدراسیون برای سال 1395 را قرائت کرد. جعفری با اشاره به برگزاری رقابتهای پارالمپیک ریو در سال آینده گفت: تقویم فدراسیون نابینایان نیز بر اساس این رویداد بزرگ بسته شده است. در بحث اعزامهای برونمرزی، در ماه خرداد، تورنمنت بین المللی فوتبال پنج نفره کشور برزیل را در پیش داریم. جعفری سایر برنامههای برونمرزی فدراسیون برای سال 95 را به شرح زیر اعلام کرد: اردوی تدارکاتی تیم ملی جودو در تیرماه در کشور داوطلب. تورنمنت بین المللی دوومیدانی امارات در فروردین. تورنمنت بین المللی دوومیدانی تونس در تیر. اردوی تدارکاتی تیم ملی شنا در یکی از کشورهای اروپایی یا آسیایی در طول سال. تورنمنت بین المللی دوومیدانی جوانان در امارات. مسابقات قهرمانی جهان رشته پاورلیفتینگ در آذر. اردوی بین المللی تیم ملی شطرنج، کشور داوطلب در طول سال. تورنمنت بین المللی گلبال بانوان سوئد در اردیبهشت. تورنمنت بین المللی فوتبال پنج نفره ترکیه در تیر ماه. جعفری در تشریح بخش دوم تقویم فدراسیون در سال 95 به اردوها و مسابقات رشتههای مختلف این فدراسیون اشاره کرد و گفت: تیم ملی فوتبال پنج نفره، 8 اردوی دیگر در سال آینده به جهت آماده سازی برای مسابقات پارالمپیک ریو در پیش دارد. همچنین مسابقات قهرمانی کشور b1 و b2-b3 و مسابقات باشگاهی فوتبال پنج نفره b1 از دیگر برنامههای فدراسیون برای این رشته است.

برنامه سایر رشتههای ورزشی به شرح زیر است: رشته جودو: شش مرحله اردوی تیم ملی بزرگسالان برای پارالمپیک ریو. دو مرحله اردوی تیم ملی جوانان جهت آماده سازی برای مسابقات پاراآسیایی 2017 مالزی. مسابقات قهرمانی کشور در دو رده جوانان و بزرگسالان. دو و میدانی: 6 مرحله اردوی تیم ملی برای پارالمپیک ریو، مسابقات قهرمانی کشور و باشگاهی در دو رده جوانان و بزرگسالان و مسابقات صحرانوردی. گلبال آقایان و بانوان: دو مرحله اردوی تدارکاتی برای تیم ملی گلبال بانوان جهت اعزام به کشور سوئد، 6 مرحله اردوی تدارکاتی برای تیم ملی جوانان و نوجوانان، تورنمنت بین المللی گلبال به مناسبت دهه فجر در تهران یا استان داوطلب، مسابقات باشگاهی و قهرمانی کشور در دستههای مختلف در دو رده جوانان و بزرگسالان. شنا: 4 مرحله اردوی تدارکاتی برای تیم ملی، مسابقات قهرمانی کشور مسافت بلند و مسافت کوتاه. پاورلیفتینگ: 3 مرحله اردوی تدارکاتی برای تیم ملی، مسابقات قهرمانی کشور در دو رده جوانان و بزرگسالان، مسابقات باشگاهی پرس سینه. شطرنج: 4 مرحله اردوی تدارکاتی برای تیم ملی، مسابقات باشگاهی و قهرمانی کشور در دو بخش آقایان و بانوان، مسابقات آزاد به مناسبت فتح خرمشهر و هفته دفاع مقدس. پیش و بعد از تشریح برنامهها و تقویم فدراسیون در سال 95، رؤسای هیأتهای استانی به بیان انتقادات، پیشنهادات و سؤالات خود پرداختند. مریدیزاده، دبیر هیأت استان لرستان با اشاره به بحث بیمه ورزشی ورزشکاران نابینا گفت: تنها 23 نفر از ورزشکاران ما که عضو رشته گلبال هستند را برای هیأت نابینایان محسوب میکنند و رشتههای دیگر از جمله پاورلیفتینگ را برای هیأت پاورلیفتینگ. به جز رشته گلبال، بیمه ورزشی سایر رشتههای ما را برای سایر هیأتها ثبت میکنند. مریدیزاده خواستار ساماندهی بیمه ورزشی ورزشکاران نابینا شد. عباس دشتی، رئیس هیأت استان یزد نیز گفت: در بسیاری از استانها، سالنهای ورزشی با ترک تشریفات و مزایده در اختیار فدراسیون جانبازان و معلولین و ورزشکاران این فدراسیون قرار میگیرد. اما این مسئله برای ورزشکاران نابینا صدق نمیکند. رئیس هیأت ورزشی یزد، خواستار از بین رفتن تبعیضها بین فدراسیون جانبازان و معلولین با فدراسیون نابینایان و کمبینایان شد. میر، رئیس هیأت نابینایان سیستان و بلوچستان با اشاره به حضور 1000 نابینا و کمبینا در این استان گفت: نابینایان در استان ما از تمامی امکانات فرهنگی، آموزشی و ورزشی محروم هستند. رئیس هیأت ورزشی سیستان با اشاره به مواد مخدر و وجود گروههای معاند در این استان و احتمال جذب نابینایان به این گروهها، خواستار توجه بیشتر وزارت ورزش و مسئولین به ورزشکاران نابینای سیستان و بلوچستان شد. در نهایت، اکثر رؤسای هیأتهای ورزشی در سراسر کشور، از نبود یک سالن اختصاصی و مناسب برای ورزشکاران نابینا و کمبینا در استان خود اظهار گلایه داشتند که دکتر سجادی معاون وزیر ورزش قول پیگیری در این ارتباط را داد.

در بخش پایانی مجمع، دکتر سجادی گفت: بودجه فدراسیون نابینایان در سال 95 دو میلیارد و 200 میلیون تومان است که نسبت به امسال، 20 درصد افزایش مییابد. سجادی با شنیدن مشکلات هیأتهای ورزشی نیز قول داد 110 میلیون تومان علاوه بر بودجه در نظر گرفته شده برای فدراسیون، به آنها اختصاص یابد. معاون وزیر ورزش بیان داشت: حدود 10 میلیارد تومان بودجه نیز در اختیار دکتر خادم است که در هیأتهای استانی توزیع میشود. با ایشان نیز صحبت میکنیم تا توجه ویژه ای را نسبت به هیأتهای ورزشی نابینایان استانهای مختلف داشته باشند تا بخشی از مشکلات ورزشکاران نابینا برطرف شود. سجادی در پایان در خصوص بیمه ورزشی ورزشکاران بیان داشت: هفته گذشته طی تفاهمنامه ای که با فدراسیون پزشکی ورزشی داشتیم، ورزشکاران نابینا را نیز در این مسئله لحاظ میکنیم تا آنها هم مثل ورزشکاران جانبازان و معلولین، شامل تخفیفاتی شوند.

فایل صوتی کامل مجمع سالیانه فدراسیون نابینایان را از لینک زیر به مدت 115 دقیقه و با حجم 65 مگابایت دانلود کرده و گوش کنید.

امیر سرمدی

فایل
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *