شناسه خبر: 8511 منتشر شده در مورخ: 1394/12/15 ساعت: 08:26 گروه: اجتماعی  
تلاش برای نزدیکی هرچه بیشتر سازمان بهزیستی و محیط‌ زیست به یکدیگر

تلاش برای نزدیکی هرچه بیشتر سازمان بهزیستی و محیط‌ زیست به یکدیگر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در تلاشیم تا دوقلوهای بهزیستی و محیط زیست را در راستای افزایش مسوولیت اجتماعی به یکدیگر نزدیک‌تر کنیم.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا علی ربیعی در نخستین نشست هم‌اندیشی مسوولیت اجتماعی بنگاه‌های کشور که عصر جمعه در هتل همای تهران با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان بهزیستی کشور و نمایندگان صنوف و سازمان‌های مختلف کشور برگزار شد، اظهار کرد: آنچه نیاز امروز سرزمین ایران و فرزندان و آیندگان ما است، مسوولیت اجتماعی و روح بزرگ مسوولیت‌پذیری اجتماعی است.

وی ادامه داد: سرزمین ایران امروز بیش از هر دوره دیگری به مواظبت ما از یکدیگر نیاز دارد و باید بیش از گذشته آنچه را که در توان داریم در راه مسوولیت‌پذیری اجتماعی صرف کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: وقتی حرف از مسوولیت‌پذیری شرکت‌ها و صنوف می‌کنیم و می‌گوییم شرکت‌ها منجر به آسیب به محیط زیست، آلودگی هوا منجر به محیط زیست و آلودگی و آسیب‌رساندن به جهان و در نهایت انسان‌ها هستند باید فراتر از آن بدانیم که همه ما در زندگی کنش‌هایی را در سطح جامعه به انجام می‌رسانیم که تمامی آنها عوارضی را برای جهان و دیگر انسان‌ها به همراه دارند.

ربیعی ادامه داد: اگر امروز دست نیازمندان و محرومان گرفته نشود نمی‌توان مدعی بود که جامعه مسوولی داریم. این در حالی است که متاسفانه مدت‌هاست این پدیده غلط در ذهن ما ایرانی‌ها رفته که همواره باید عاملی از بیرون همه چیز را درست کند در حالی که همواره یک عامل بیرونی دیگر و پدیده این موهوم مقصر اتفاقات ناگوار ما است.

وی ادامه داد: در حالی که باید بدانیم مقصر اصلی تمامی اتفاقات ناخوشایند و یا مثبت خود ما هستیم و متاسفم که امروزه ضرب‌المثل‌هایی مبنی بر عدم حمایت از دیگری برای رسیدن به هدف در جامعه متداول شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: جامعه‌ای که در آن زندگی به معنای هل دادن دیگری در جهت پیشرفت خود باشد جامعه مسوولانه‌ای نیست بلکه در جامعه برای پیشرفت باید دست دیگری را بگیریم و همه با همدیگر برای رسیدن به اهداف تلاش کنیم.

ربیعی در ادامه اظهار کرد: داروی بی‌بدیل جامعه امروز ایران گسترش مسوولیت اجتماعی و خیر جمعی است.

وی افزود: تا زمانی که نفهمیم همه در قبال همدیگر مسوول هستیم رنگ خوشبختی و توسعه را نخواهیم دید و ما در مقابل شاد کردن همدیگر و زندگی دیگران هرچند کسانی که آنها را نمی‌بینیم و نمی‌شناسیم نیز مسوولیم و باید بدانیم همگی آحاد جامعه در قبال گسترش آسیب‌های اجتماعی و افزایش ناتوانان و محرومان مسوولند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه تاکید کرد: باید در کشور حسابرسی و حسابداری خیل جمعی را راه‌اندازی کنیم تا متوجه شویم خیر جمعی چگونه در کشور انجام می‌شود تا بتوانیم پس از آن این مساله را چارچوب‌بندی کنیم و تقدیر از پیشگامان خیر جمعی را در دستور کار خود قرار دهیم تا شاهد سبقت گرفتن در کار خیر در جامعه باشیم.

وی ادامه داد: اولویت ما پروژه مسوولیت اجتماعی و پیگیری درخواست‌مان از بنگاه‌های اقتصادی است تا بتوانیم گونه‌های مختلف مسوولیت اجتماعی در کشور را شناسایی کنیم.

ربیعی ادامه داد: کسی که بتواند یک محروم را نوازش و یک یتیم را بخنداند نیز خیر جمعی انجام داده و باید بدانیم خیر جمعی فقط مادی و پولی نیست بلکه باید گستره بزرگی از خیر جمعی و مسوولیت اجتماعی در کشور شناسایی شود.

وی در پایان اظهار کرد: در تلاشیم تا دولتی یازدهم تبدیل به دولت خیر جمعی شود تا هیچ دستی بدون دست‌گیرنده در جامعه نباشد.

به گزارش ایسنا، همچنین در پایان این مراسم از تمبر «نشان مسوولیت اجتماعی» توسط معصومه ابتکار، علی ربیعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور و فرزند و همسر دکتر محمدعلی فیاض‌بخش موسس سازمان بهزیستی کشور و غیره رونمایی شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *