شناسه خبر: 8508 منتشر شده در مورخ: 1394/12/15 ساعت: 08:17 گروه: اجتماعی  
وزیر کار به دیدار سالمندان و معلولان رفت

وزیر کار به دیدار سالمندان و معلولان رفت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز به دیدار سالمندان و معلولان مجتمع سالمندان و معلولین قدس رفت و با آنها گفت و گو کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا علی ربیعی صبح جمعه به مجتمع سالمندان و معلولین قدس وابسته به بنیاد خیریه کامرانیه واقع در جاده مخصوص کرج رفت و از نزدیک با زنان سالمند و معلول ساکن در این مجتمع گفت و گو کرد.
ربیعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: دولت تدبیر و امید در مجموعه سیاست های رفاهی خود، فرصت برابر را به عنوان حق مردم بیان می کند و دولت به نمایندگی جامعه در پی تحقق این حق برای عموم مردم است.
وی با بیان این که به چند جهت نیاز به ورود مردم داریم، تصریح کرد: دولت به تنهایی قادر نیست که در این زمینه فعالیت کند و مردم نیز باید در کنار دولت باشند.وقتی جامعه ای به سمت خیر جمعی پیش می رود، از آسیب های متعددی به دور می ماند، به طوری که اثر دعایی، معنوی، اجتماعی و خیری بر جامعه دارد و آن، جامعه توسعه یافته است و خوشبختی در آن موج می زند.
وی تصریح کرد: در سازمان بهزیستی در چند سال اخیر، شورای سالمندی احیا شد، شورای حمایت از کودکان که به مدت چند سال تعطیل بود در دولت تدبیر و امید فعال شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز امیدواری اینکه خیر جمعی را به گفتمان عمومی تبدیل کنیم، گفت: در گذشته نوع خیر با مسأله مالی تعریف می شد، اما در برنامه ریزی که صورت گرفته ، افراد می توانند با مال و خدماتی که ارائه می دهند،خیر جمعی را گسترش دهند.
ربیعی معتقد است خیر جمعی باید در جامعه تسری یابد زیرا این پدیده می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را بدست خود مردم حل کند.
جواد اشرف کاشانی مدیر مجتمع سالمندان و معلولین قدس در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این مجتمع از سال 1360 فعالیت خود را شروع کرده و حدود 498نفر از معلولان و سالمندان کشور را نگه داری می کند از میان آنها حدود 470نفر زن و مابقی مرد هستند.
وی توضیح داد:معلولان و سالمندانی که در این مجتمع نگه داری می شوند به طور عام فاقد خانواده هستند که حدود 300 نفر از آنان کارتن خواب بوده اند.
به گفته وی، هزینه نگهداری سالمندان از طریق یارانه ای که بهزیستی در اختیار مجتمع قرار می دهد و همچنین کمک های خیریه از سوی مردم تامین می شود.
وی گفت: هم اکنون حدود 190نفر پرسنل،نگهداری از سالمندان و معلولان را در این مجتمع که مساحت آن 6هکتار با زیر بنای 35هزار مترمربع است،بر عهده دارند.
وی هدف اصلی از این مجموعه را فراهم آوردن محیطی پویا برای تجربه زندگی سالم همراه با سلامتی جسمی ، روحی و فعالیت و امید ذکر کرد.
این مجتمع همچنین دارای خدماتی شامل: فیزیو تراپی،کار درمانی، موسیقی درمانی،مشاوره ،سفرهای زیارتی و سیاحتی ،کلاس های آموزشی ،برپایی جشن ها و مراسم و نمایش فیلم به مددجویان است.
بیژن شفیع خراسانی نایب رئیس فدراسیون ورزش کارگری که هنگام بازدید وزیر کار حضور داشت، گفت: برای حمایت از سالمندان و معلولان مسابقه رالی از جاده مخصوص کرج برگزار شده که مسابقه دهنده ها در مسیر مسابقه برای کمک و حمایت مالی توقفی در مجتمع قدس خواهند داشت.

**گفت و گوی سالمندان با ربیعی
بسیاری از سالمندانی که در این مرکز نگه داری می شوند با خرسندی از حضور ربیعی درد و دل های خود را با ایشان در میان گذاشتند.
درد دل مادری رنجور از داغ از دادن فرزند تا شوخی های دوستانه فضای دیدار را پر کرده بود.
یکی از سالمندان در این مرکز از ربیعی خواست موضوع مستمری اش را پیگیری کند و آن را که پس از فوت مادرش قطع شده بود، دوباره به جریان بیاندازد.
یکی از زنان سالخورده که اهل ارومیه بود با زبان آذری با وزیر کار درد دل کرد.این زن که مادر فرزندی شهید است فرزند دیگرش را در تصادف رانندگی از دست داده و به علت نداشتن سرپرست به این مرکز معرفی شده است.
دو نفر از مددجویان در این مجتمع نیز مادر و دختری هستند که از شهرستان چالوس آمده اند.
بسیاری از زنانی که در این مرکز نگهداری می شوند حامی دارند.
زن جوانی که 10سال است در این مرکز زندگی می کند با اعلام اینکه سال های طولانی است خانواده اش را گم کرده بیان داشت: از زندگی در این مجتمع و شرایط خود به لحاظ نگه داری و فعالیتی که در این مجتمع بر عهده ام قرار داده اند خرسندم.
فریبا زن جوان دیگری که در این مجتمع زندگی می کند می گوید سه ماه است که به اینجا آمده ام و مربیان در این مرکز برای مدجویان تلاش زیادی می کنند.
پرستو 12سال است که در این مرکز زندگی می کند و توانسته حرفه خیاطی را بیاموزد .پدر و مادرش را از دست داده و تنها یک خواهر دارد که هرچند مدت به دیدار او می آید.
زن جوان دیگری که اهل اصفهان بود گفت: مدت های طولانی است که در این مجتمع زندگی می کنم و همه کسانی را که در این جا هستند خانواده خود می دانم .
الهه زن جوان دیگری است که تابلویی گوبلن دوزی را که به زیبایی گلدوزی کرده نشان می دهد و مشتاقانه تابلوی دیگری که از مجموع پازل ها درست کرده را به عنوان یکی دیگر از کارهای خود معرفی می کند.
همه آنها توانمند هستند در توانستن و خرسند از کنار هم بودن اما انکار نمی توان کرد تعدادی هم در آرزوی داشتن خانه و کاشانه و خانواده ای متعلق به خود هستند.
هر کدام از زنانی که در این مجتمع نگه داری می شوند دلی دارند پر از قصه و گاه پر از غصه که به تنهایی می توانند سوژه یک داستان شوند.
وقتی که از مجتمع بیرون می آیم ،انگار رمانی را تمام ناکرده رها کرده ام . کتاب داستانی مملو از داستان ها کوتاه که مجموعه زندگی است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *