شناسه خبر: 8455 منتشر شده در مورخ: 1394/12/9 ساعت: 11:54 گروه: اجتماعی  
توزیع سبد کالا ویژه سالمندان به وزارت رفاه
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان پیشنهاد داد

توزیع سبد کالا ویژه سالمندان به وزارت رفاه

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با اشاره به وضعیت معیشتی سالمندان گفت: بر این اساس به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد داده‌ایم که برای سالمندان سبد کالا در نظر بگیرند.

به گزارش ایران سپید به نقل از فارس،  فرید براتی سده در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده اظهار داشت: در یک سال گذشته اقدامات خوبی در دبیرخانه شورای ملی سالمندان انجام شده است که از آن جمله می‌توان به تامین بودجه مورد نیاز و وضعیت مناسب نیروی انسانی در این دبیرخانه اشاره کرد.

وی تصریح کرد: طی هماهنگی‌های صورت گرفته و برگزاری جلسات متعدد با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و همچنین مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانستیم جدول اعتبارات بودجه‌ای برای سال آینده در دبیرخانه لحاظ کنیم و درواقع ردیفی برای سالمندان در شورای ملی سالمندان تحت عنوان حمایت از سالمندان در اعتبارات بهزیستی دیده شده است.

وی با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده از سوی سازمان بهزیستی و همچنین وزارت رفاه تصریح کرد: جمع این اعتبارات به 5 میلیارد تومان خواهد رسید که طبق هماهنگی‌های انجام شده هزینه این اعتبارات با هماهنگی سازمان بهزیستی و دبیرخانه شورای ملی سالمندان خواهد بود.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان تصریح کرد: در حال حاضر نیز فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌ایم و همکاری‌ بین بخشی افزایش یافته است و در واقع کمترین تنش و اختلاف را با دستگاه‌های مرتبط با حوزه سالمندی داشته‌ایم.

براتی سده تصریح کرد: طرحی را نیز تحت عنوان سلامت روان با همکاری وزارت رفاه آماده کرده‌ایم که از ابتدای سال آینده اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین وظیفه دبیرخانه شورای ملی سالمندان، سیاست‌گذاری است بیان کرد: دستگاه‌های مرتبط در حوزه سالمندی می‌بایست پیشنهادات خود را به این دبیرخانه ارایه کنند و دروابع دبیرخانه شورای ملی سالمندان بضاعت کار اجرایی را ندارند.

وی همچنین به ارتباطات دبیرخانه شورای ملی سالمندان با دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و همچنین دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز تعاملاتی بین دانشگاه‌ها وجود دارد که از آن جمله می‌توان به طرح‌های مناسب‌سازی درون خانواده‌ها اشاره کرد.

براتی سده اضافه کرد: طرحی نیز تحت عنوان رضایت سالمندان با هماهنگی مرکز آمار و دانشگاه علوم بهزیستی و دانشگاه تهران آماده شده است که این طرح نیز در آینده‌ای نزدیک اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهای جدی دبیرخانه شورای ملی سالمندان توجه ویژه به شاخص‌های سالمندی است تصریح کرد: دو دسته شاخص وجود دارد که از سال گذشته به دنبال افزایش این شاخص‌ها بوده‌ایم که در این زمینه از همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی استفاده کرده‌ایم.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با اشاره به فعالیت‌NGO ها و بنیادهای فعالی در حوزه سالمندی بیان کرد: به دنبال افزایش فعالیت‌های متمرکز در محلات و خانواده با همکاری NGO ها هستیم.

به گفته براتی سده از سال‌های گذشته سندی تحت عنوان سند راهبردی سالمندان در سازمان بهزیستی تدوین شده است که متاسفانه این سند علاوه بر اینکه برنامه عملیاتی آن هم تنظیم شده است هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

وی افزود: هم اکنون بخش‌های قابل توجهی از سند اشاره شده در مقالات و گزارش‌های کشورهای آسیایی و اقیانوسیه لحاظ می‌شود اما متاسفانه در کشور خودمان هیچ توجهی به این سند نشده است.

براتی سده در پایان با اشاره به اینکه دو برنامه دیگر در دستور کار دبیرخانه شورای ملی سالمندان قرار دارد گفت: آموزش به کارمندان دولتی در دو سال آخر بازنشستگی‌شان و آشنایی آنها با دوره بازنشستگی و همچنین توزیع سبد کالای سالمندان از جمله برنامه‌هایی که به وزارت رفاه پیشنهاد داده شده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *