شناسه خبر: 8450 منتشر شده در مورخ: 1394/12/9 ساعت: 09:15 گروه: اجتماعی  
تشدید نظارت بهزیستی بر مناسب‌سازی محیط معلولان
معاون امور توان‌بخشی بهزیستی استان مرکزی خبر داد

تشدید نظارت بهزیستی بر مناسب‌سازی محیط معلولان

معاون امور توان‌بخشی بهزیستی استان مرکزی گفت: با راه‌اندازی کمیته فنی نظارت بر مناسب‌سازی محیط برای معلولان نظارت بهزیستی تشدید می‌شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از فارس فرح‌بانو فرقانی  در کمیته حقوقی و نظارت مناسب‌سازی که با حضور تمام اعضای عضو کمیته برگزار شد، با اشاره به ماده دو قانون حمایت از معلولان اظهار داشت: این قانون تاکید بر مناسب‌سازی اماکن عمومی و نهادهای مختلف برای استفاده بهینه افراد معلول و کم‌توان دارد.

 وی تصریح کرد: مناسب‌سازی محیط علاوه بر برخورداری معلولان و جانبازان می‌تواند برای سالمندان و کسانی که دچار شکستگی عضو بوده و مجبور به استفاده از وسایل توان‌بخشی هستند، مثمر‌ثمر باشد.

 معاون امور توان‌بخشی بهزیستی استان مرکزی با اشاره به دستورالعمل‌های استانی در خصوص توسعه و ایجاد محیط‌های مناسب‌سازی شده و بدون مشکل برای آحاد جامعه آن را اقدامی ضروری عنوان کرد و گفت: ارتقای سطح زندگی افراد در گرو دریافت خدمات بوده و با فراهم ساختن امکان مشارکت و برابر‌سازی فرصت‌ها برای اقشار مختلف شاهد توانمندسازی جانبازان و معلولین در فعالیت‌های اجتماعی خواهیم بود.

 فرقانی با بیان این که خدمت به معلولان یک وظیفه انسانی و اخلاقی است، اظهار داشت: این مهم در قانون نیز به صراحت مورد تأکید قرار گرفته است و در اجرای پروژه‌های شهری هم باید این قانون رعایت شود و ادارات هم در سرفصل اعتبارات تعمیر، نگهداری و بازسازی و مناسب‌سازی، نحوه رفت و آمد معلولان را در نظر بگیرند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *