شناسه خبر: 8381 منتشر شده در مورخ: 1394/12/3 ساعت: 10:01 گروه: دانش و فن آوری  
9 حقیقت شگفت‌انگیز در مورد گوشی ها

9 حقیقت شگفت‌انگیز در مورد گوشی ها

تا به حال این سوال برای شما پیش آمده است که اولین تلفن همراه توسط کدام کمپانی عرضه شد و چه قابلیت هایی داشت؟ در مورد گران‌ترین گوشی جهان چه می‌دانید؟

به گزارش ایران سپید به نقل ازzoomit.ir : تا به حال این سوال برای شما پیش آمده است که اولین تلفن همراه توسط کدام کمپانی عرضه شد و چه قابلیت هایی داشت؟ در مورد گران‌ترین گوشی جهان چه می‌دانید؟ بالاترین آمار فروش موبایل مربوط به کدام شرکت است و یا اولین گوشی‌هوشمند چه امکاناتی داشته است؟ پاسخ این سوال ها را می‌توانید در ادامه بیابید.

در سال‌های اخیر، تلفن‌های همراه به ابزارهای اعتیاد‌آوری تبدیل شده‌اند. در حقیقت، تصور زندگی بدون آن ها غیر ممکن است؛ اما شما چقدر در مورد این دوست همیشه همراه می‌دانید؟ در اینجا حقایق غافلگیر‌کننده‌ای در مورد گوشی‌های موبایلی که شما به طور متوسط در روز بیش از ۸۵ بار با آن کار می‌کنید را برایتان بازگو می‌کنیم.

۱. اولین تلفن همراه مربوط به شرکت موتورولا بود که Motorola Dyna TAC 8000X نام داشت.

مارتین کوپر، کارمند ارشد موتورولا در سال ۱۹۸۳ اولین گوشی تلفن همراه را ابداع کرد. این گوشی با وزن ۱.۱ گیلوگرم قابلیت ذخیره‌ی ۳۰ مخاطب و مدت زمان مکالمه‌ی ۳۰ دقیقه را داشته، قیمت این گوشی حدودا ۳۳۹۹ دلار بوده است.

9 حقیقت شگفت‌انگیزی که در مورد گوشی موبایل نمی‌دانید



۲. اولین تماس تلفنی با موبایل در ۳ آوریل ، سال ۱۹۷۳ بوده است

مارتین کوپر در تاریخ ۳ آوریل ۱۹۷۳، با نخستین تلفن همراه توسعه یافته موتورولا TAC Dyna، اولین تماس تلفنی با موبایل به دکتر جوئل را برقرار کرد.

9 حقیقت شگفت‌انگیزی که در مورد گوشی موبایل نمی‌دانید


۳. نخستین تلفن همراه هوشمند توسط IBM ارائه شد

ابتدایی‌ترین گوشی‌هوشمند بیش از ۲۰ سال سن دارد و در تاریخ ۱۶ اوت سال ۱۹۹۴ توسط IBM عرضه شد که در ابتدا "ماهی گیر" نام داشت؛ ولی قبل از ارائه‌ی نهایی آن در سال ۱۹۹۴ اسم آن به  "برقرارکننده‌ی ارتباط شخصی سیمون" تغییر داده شد.

این اولین گوشی دارای صفحه‌نمایش لمسی بود که می‌توانست به راحتی با کمک قلم یا انگشت عمل کند و برنامه‌هایی از قبل نصب شده مانند تقویم، ماشین حساب، دفترچه آدرس، و دفترچه یادداشت را داشت.

۴. ۹۰% تلفن‌های همراه در ژاپن ضدآب هستند

نکته‌ی جالب در مورد ژاپنی‌های علاقه مند به استفاده از گوشی موبایل حتی در زیر دوش،  ضد آب بودن ۹۰% تلفن‌های مورد استفاده در این کشور است.

9 حقیقت شگفت‌انگیزی که در مورد گوشی موبایل نمی‌دانید


۵. در سال ۲۰۱۲، کمپانی اپل ۳۴.۰۴ میلیون گوشی آیفون را به فروش رسانده است

شرکت اپل در سال ۲۰۱۲ در طول ۱۴ هفته ۳۴.۰۴ میلیون دستگاه آیفون را فروخته است. این آمار معادل فروش ۲۶۲ گوشی در دقیقه یا ۴ عدد در ثانیه است.

9 حقیقت شگفت‌انگیزی که در مورد گوشی موبایل نمی‌دانید


۶.گران‌قیمت ‌ترین گوشی موبایل متعلق به اپل با ارزش ۱۵.۳ میلیون دلار  است

در عصر تکنولوژی تقریبا همه دارای یک تلفن همراه هستیم؛ این تلفن‌های مورد استفاده شامل گوشی‌های هوشمند و عادی می‌شوند.  مسلما همه انسان‌ها توانایی مالی برای داشتن یک زندگی مجلل و لذت بردن از آن را ندارند؛ اما تعدادی از آدم‌های خوش‌شانس این امکان را دارند.

کمپانی اپل گوشی آیفون ۵ را که به طور کامل با ۲۶ قیراط الماس سیاه پوشانده شده بود، برای این گروه خوش‌اقبال ارائه کرد. این گوشی که به گران‌قیمت‌ ترین تلفن همراه تبدیل شد، ۱۵.۳ میلیون دلار قیمت داشت.

9 حقیقت شگفت‌انگیزی که در مورد گوشی موبایل نمی‌دانید
 
۷. سیستم‌عامل اندروید مورد استفاده‌ی  ۸۰% از کاربران جهان است

هیچ شکی در پادشاهی آیفون در میان تلفن‌های همراه هوشمند نیست؛  با وجود این که این گوشی از نظر فروش در رده اول قرار می‌گیرد، سیستم‌عامل آیفون در بازار گوشی‌های هوشمند حکم‌فرمایی نمی‌کند. به گفته‌ی Camscore، اندروید با درصد استفاده‌ی ۸۲% توسط کاربران، بر بازار IOS غلبه می‌کند.

۸. بالاترین صورتحساب تلفن همراه ۲۰۱ هزار دلار بوده است

همه ما نگران پرداخت قبض های رو به افزایش خود هستیم؛ قبض تلفن همراه نیز یکی ازآن ها است.

خب تصور کنید که به جای سلینا ارونز بودید؛ کسی که بزرگ‌ترین شوک زندگی خود را هنگامی دریافت کرد که با قبض موبایل ۲۰۱ هزار دلاری خود روبرو شد. دلیل این اتفاق چه بوده است؟  سلینا دو برادر ناشنوا و لال داشت که از طریق پیام متنی با او ارتباط برقرار می‌کردند.

 این در حالت عادی مشکلی ایجاد نمی‌کرد؛ ولی مشکل زمانی شروع شد که یکی از برادرها در سفر خود به کانادا بیش از ۲۰۰۰ پیام متنی برای او ارسال کرد. سلینا همچنین فیلم‌هایی با هزینه‌ی ۲۰۰۰ دلار به ازای هر فیلم دانلود کرد که منجر به بالارفتن صورتحساب موبایلش شد.

۹. ۶۵٪ از کاربران گوشی‌های هوشمند برنامه ها را در ماه ارائه‌ی خود دانلود نمی‌کنند

با وجود این که تقریبا ۲.۸ میلیارد نفر جهان از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند. یک گزارش نشان می‌هد که تنها ۳۵ درصد از کاربران یک برنامه را در ماه اولی که ارائه می‌شود، دانلود می‌کنند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *