شناسه خبر: 8339 منتشر شده در مورخ: 1394/11/28 ساعت: 09:18 گروه: اجتماعی  
نتوانسته‌ایم توانبخشی مبتنی بر جامعه را در کشور مستقر کنیم
ربیعی:

نتوانسته‌ایم توانبخشی مبتنی بر جامعه را در کشور مستقر کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن بیان آنکه سازمان بهزیستی تنها به مثابه یک سازمان اداری نیست بلکه نمادی از خیر جمعی است گفت: بهزیستی نه یک سازمان اداری مطلق بلکه نمادی از خیر جمعی است و افراد باید با دیدن آرم و نشانی سازمان به یاد "انسانیت" بیفتند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا علی ربیعی در آیین نکوداشت استاد فرزانه دکتر محمد کمالی که پس از ظهر امروز با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور ، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی‌، معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایران‌ و جمع دیگری از اساتید و دانشگاهیان برگزار شد‌، سازمان بهزیستی کشور را سازمانی غمخوار دانست و افزود: اگر امروز از کمالی تقدیر می‌کنیم و به اقدامات و فعالیت‌های آن مشتاقانه ارزش می‌نهیم علت آن از یک سو ماهیت و اصل کار در سازمانی چون بهزیستی است. وی ادامه داد: سازمان بهزیستی سازمانی غمخوار است و با حمایت از آسیب دیدگان و نیازمندان نمادی از انسانیت بوده و به عنوان سازمانی است که به نیازمندان آرمش عطا می‌کند. وی در خصوص دکتر کمالی نیز اظهار کرد: ای کاش همه ما همچون دکتر کمالی‌ها در دوران فعالیت‌های خود طوری کار کنیم که پس از ما افراد با ذوق و شوق در مراسم بزرگداشتمان شرکت کنند. وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه تاکید کرد: سنت بسیار حسنه‌ای است که از افراد تا زمانی که هستند تقدیر و قدردانی کنیم؛‌ دکتر کمالی از جهت رفتاری و آرامش اخلاقی مثال زدنی هستند و من هیچ گاه در هیچ جلسه‌ای صدای بلند از ایشان نشنیدم و امیدوارم وجودشان برای سازمان بهزیستی همچنان پربرکت باشد. ربیعی در خصوص توان بخشی مبتنی بر خانواده نیز اظهار کرد: متاسفانه به دلیل محدودیت‌های اجتماعی، ساختاری و سازمانی آن طور که باید و شاید نتوانستیم طرح‌های خوبی چون توانبخشی مبتنی بر جامعه را در کشور مستقر کنیم‌ اما با این حال امثال دکتر کمالی‌ها در سیاست‌گذاری‌ها در کنار ما هستند به طوری که این استاد فرزانه در گذشته در خصوصی‌سازها و واگذاری‌های مسئولیت‌های بهزیستی به بخش خصوصی نقش مهمی را داشته و می‌توانند در آینده نیز راهگشا باشند. وی تصریح کرد: جامعه گروه‌های مرجع و الگوهای رفتاری نیاز دارد. وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اگر در جامعه خدمت کسانی را که به ما خدمت کرده‌اند پاس نداریم‌، هیچگاه رنگ خوشبختی را نخواهیم دید‌، جامعه‌ای که در آن از بزرگان پاسداری نشود و بدون در نظر گرفتن تلاش‌های افراد سازنده آن را حذف کند سعادتمند نخواهد شد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین عنوان کرد: اگر بتوانیم امثال کمالی‌ها را در جامعه گسترش داده و به افراد یاد دهیم که چطور می‌توان مانند این استاد فرزانه زندگی کنند می‌توان جامعه را به سمت توسعه یافتگی پیش ببریم. وی در پایان اظهار کرد: بعضی‌ها به دنبال آن هستند که نام بسیاری از بزرگان را حذف کرده و حتی حاضر به دیده شدن آنها نیز نیستند ولی باید بدانیم این افراد هیچ گاه رنگ خوشبختی را نخواهند دید و باید از هر کسی که دردی را در جامعه کم می‌کند پاسداری کنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *