شناسه خبر: 8267 منتشر شده در مورخ: 1394/11/24 ساعت: 13:32 گروه: اجتماعی  
طرح خرید خدمات آموزشی در سال آینده انجام می‌شود/ هیچ مدرسه دولتی به غیردولتی تبدیل نشده است
معاون وزیر آموزش و پرورش :

طرح خرید خدمات آموزشی در سال آینده انجام می‌شود/ هیچ مدرسه دولتی به غیردولتی تبدیل نشده است

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح خرید خدمات آموزشی در سال آینده انجام می‌شود، گفت: هیچ مدرسه دولتی به غیردولتی تبدیل نشده است.

به گزارش ایران سپید مرضیه گُرد، رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با بیان اینکه خرید خدمات آموزشی در سال آینده خواهیم داشت، اظهار داشت: بحثی که مجلس با آن موافق نبود، موضوع واگذاری مدارس دولتی بود و تصور می‌شد که مدرسه‌ دولتی تبدیل به مدرسه غیردولتی می‌شود.

وی ادامه داد: اما در طرح مشارکت بخش خصوصی در اداره مدرسه، به هیچ عنوان تبدیل مدارس دولتی به غیردولتی نبود بلکه مشارکت بخش خصوصی در اداره تعدادی از مدارس دولتی در مناطق محروم با رعایت اصل ۳۰ قانون اساسی بود. 

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هرگونه ایجاد تشویش خاطر برای خانواده‌ها که احساس کنند مدرسه‌ فرزندشان قرار است به غیردولتی واگذار شود و باید هزینه پرداخت کنند، جفا در حق آموزش و پرورش و خانواده‌هاست و آموزش و پرورش چنین طرحی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه در مدارسی که طرح مشارکت بخش خصوصی در اداره مدرسه اجرا شد، خانواده‌ها یک ریال نیز پرداخت نکردند، افزود: هدف این بود در مناطق محروم، از همکاری بخش خصوصی استفاده شود تا امکانات بیشتری برای دانش‌آموزان ایجاد شود و در این مسیر خانواده‌ها نیز هزینه‌ای پرداخت نکنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *