شناسه خبر: 8212 منتشر شده در مورخ: 1394/11/19 ساعت: 10:39 گروه: ورزشی  
حضور ۶ شطرنج باز نابینا در مسابقات بین المللی جام فردوسی

حضور ۶ شطرنج باز نابینا در مسابقات بین المللی جام فردوسی

مسابقات بین المللی جام فردوسی به میزبانی هیأت شطرنج مشهد از تاریخ نهم تا شانزدهم بهمن برگزار شد.

به گزارش ایران سپید در این مسابقات، ۱۷۰ شرکت کننده از ۱۱ کشور حضور داشتند و در نهایت مالتین پاول استاد بزرگ روس با 5/7 امتیاز قهرمان شد. احسان قائم مقامی با کسب ۷ امتیاز در جایگاه نهم قرار گرفت و بالاترین رتبه را در میان بازیکنان ایرانی به خود اختصاص داد. در این مسابقات نیز ۶ شطرنجباز نابینا و کمبینا حضور داشتند. این رقابتها به صورت ریتد و در 9 دور برگزار شد.

ورزشکاران نابینای کشورمان که با همتایان بینای خود به رقابت پرداختند، نتایج زیر را به دست آوردند: عرفان علیزاده با 5/4 امتیاز جایگاه 81 و 8/18 افزایش ریتینگ. ملیحه صفایی 5/4 امتیاز جایگاه ۸۷ و 2/8 افزایش ریتینگ. عاطفه نقوی ۴ امتیاز جایگاه ۱۱9 و ۱۱ افزایش ریتینگ.

مریم رحیمزاده ۴ امتیاز جایگاه ۱۲0 و 8/12 کاهش ریتینگ. فاطمه رحیمی 5/3 امتیاز جایگاه ۱۳2 و 2/19 کاهش ریتینگ. حسن غلامعلیزاده ۳ امتیاز جایگاه ۱۴7 و ۱۶ کاهش ریتینگ. شطرنجبازان نابینای حاضر در این مسابقات، از عدم حمایت فدراسیون نابینایان از آنها برای حضور در چنین رقابتهایی گله مند هستند و معتقدند: فدراسیون نابینایان و انجمن شطرنج نابینایان، میبایست با رایزنی با فدراسیون شطرنج، تعاملاتی با آنها داشته باشند تا شطرنجبازان نابینا بتوانند به صورت گسترده تر در این مسابقات حضور یابند.

یکی از این حمایتها، میتواند پرداخت ورودیه شطرنجبازان نابینا توسط فدراسیون نابینایان یا رایزنی برای تخفیف این ورودیه برای ورزشکاران نابینا باشد. تورنمنتهای بین المللی شطرنج به صورت ریتد برگزار میشود و از نظر بهبود ریتینگ شطرنجبازان نابینای کشورمان در جدول جهانی فدراسیون شطرنج (فیده) بسیار حائز اهمیت است. ضمن اینکه رقابت با افراد بینا، میتواند باعث ارتقای سطح شطرنجبازان نابینای کشورمان شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *