شناسه خبر: 8202 منتشر شده در مورخ: 1394/11/19 ساعت: 08:36 گروه: اجتماعی  
بار مالی 4000 میلیاردی لایحه حمایت از حقوق معلولان

بار مالی 4000 میلیاردی لایحه حمایت از حقوق معلولان

پروژه 448 واحدی مسکن مهر مددجویان بهزیستی استان مرکزی در شهر مهاجران باحضور رییس سازمان بهزیستی کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا انوشیروان محسنی بندپی در آیین افتتاح این پروژه اظهار کرد: دولت تدبیر و امید شرایطی را فراهم کرده که زمینه برخورداری و بهره‌مندی آحاد جامعه از همه امکانات رفاهی در بستر توزیع عادلانه فراهم شود.

وی افزود: بالغ بر 99 درصد افراد جامعه با تولیت وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی از پوشش بیمه سلامت برخوردار شده اند.

محسنی بندپی ادامه داد: بالغ بر 85 درصد هزینه‌های درمانی توسط دو سازمان بیمه‌گر سلامت و تامین اجتماعی تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تامین می‌شود.

معاون وزیر ضمن تاکید بر اقدامات اثربخشی که پیرامون جامعه هدف سازمان بهزیستی شکل گرفته، گفت: دولت تدبیر و امید در سال جاری لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که بار مالی بسیار زیادی برای دولت به همراه دارد را تقدیم مجلس کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بر این اساس همه معلولین در بخش‌های رفاهی، مناسب‌سازی، اشتغال، بیمه تکمیلی بهره‌مند می‌شوند.

وی توضیح داد: در مجلس ششم قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مصوب شد، اما ضمانت تامین اعتبار در قانون برای آن دیده نشد.

معاون وزیر با بیان اینکه بار مالی اجرای این قانون حدود 4000 میلیارد تومان است، گفت: در این راستا دولت تدبیر و امید این قانون را بازنگری کرد. و با تقدیم لایحه دیگری به مجلس سعی کرده است تا بار مالی این قانون از دوش مددجویان برداشته شود.

محسنی بندپی بیان کرد: سازمان بهزیستی 11 هزار واحد مسکونی را با همکاری بنیاد مستضعفان و خیرین مسکن ساز برای خانواده‌های دارای دو معلول به بالا در دست اجرا دارد.

وی افزود: همچنین احداث 46 هزار واحد مسکونی که از پیشرفت 20 درصد تا 80 درصد برخوردار هستند نیز در دست اجراست.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *