شناسه خبر: 8187 منتشر شده در مورخ: 1394/11/18 ساعت: 08:32 گروه: فرهنگی  
تئاتر زبان گویای معلولان در بیان حقوقشان در جامعه است

تئاتر زبان گویای معلولان در بیان حقوقشان در جامعه است

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه متاسفانه نگاه مثبتی به معلولان در جامعه نمی شود، گفت: تئاتر زبان گویای معلولان در بیان حقوقشان در جامعه است.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر مسعود فیروزی صبح شنبه در نشست خبری سومین جشنواره منطقه ای معلولان در محل دفتر مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه معلولان با اجرای تئاتر در واقع حضور خود را در جامعه به مسئولان گوشزد می کنند، اظهار کرد: تئاتر معلولان زبان گویایی این افراد در بیان حقوقشان در جامعه است.

وی گفت: هدف از ایجاد فعالیت های هنری از جمله موسیقی و تئاتر برای معلولان این بوده است که بتوانند با اجرا تئاتر، خلاقیت های ذهنی، افزایش حس اعتماد به نفس و خلاقیت را  به دست آورده و بتوانند استعداد های خود را در رشته ها و هنرهای مختلف شکوفا کنند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: متاسفانه امروزه نگاه مثبتی در جامعه در خصوص معلولان و افرادی که از نظر ذهنی و یا جسمی کمبودهای دارند، وجود ندارد و این دیدگاه باید از بین رفته و معلولان ما بتوانند مانند سایر انسان ها در جامعه حضور پیدا کرده و لازم است ارزش های انسانی برای تمام افراد ناتوان حفظ شود.

فیروزی گفت: هدف معلولان در اجرای تئاتر شرح زندگی خود که شامل مشکلات رفت و آمد، عدم توجه مسئولان به آن ها و دیدگاه ناخوشایند جامعه به آن ها بوده و معلولان با ایفای نقش می خواهند استعداد و توانمندی های خود را به جامعه نشان دهند.

وی با اشاره به آغاز به کار جشنواره تئاتر معلولان در سال ۹۱ در استان سیستان و بلوچستان ابراز کرد: در دومین مرحله این جشنواره در سال۱۳۹۳ در یزد ۱۲ تیم از استان خراسان رضوی به جشنواره فرستاده شد که ۸ تیم شرکت کننده استان امتیازهای بالایی به دست آوردند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: متاسفانه هنوز معلولان در اجتماع جایگاه مناسب خود را کسب نکرده اند و ما می توانیم به زبان تئاتر مشکلات آنها را شرح داده و امید است که مشکلات آن ها حل و مسئولان بتوانند معلولان را دررفاه و آسایش قرار دهند.

وی با ابراز رضایت بیان کرد: نمایش نامه هایی که معلولان برای این جشنواره آماده کردند بسیار زیبا و قابل درک برای ببینده بوده و آنها با اینکه دچار کمبود هایی ذهنی و یا جسمی هستند اما توانستند هنر بسیار زیبایی را خلق کنند.

فیروزی گفت: از تمام مردم می خواهیم که از تئاتر این افراد دیدن کرده و باعث شوند آن ها به هنر سوق پیدا کرده و این امر می تواند در وضعیت فعلی معلولان در جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *