شناسه خبر: 8161 منتشر شده در مورخ: 1394/11/14 ساعت: 15:26 گروه: اجتماعی  
دانش آموزان در دیدار با سالمندان کهریزک درس زندگی آموختند
درس زندگی دانش آموزان در دیدار با سالمندان کهریزک

دانش آموزان در دیدار با سالمندان کهریزک درس زندگی آموختند

به همت انجمن اسلامی مدرسه محصص شهرری ، جمعی از دانش آموزان این مدرسه به دیدار سالمندان و معلولین کهریزک آمدند.

به گزارش ایران سپید به نقل از  روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک ؛ جمع زیادی از دانش آموزان مدرسه محصص شهرری با حضور در محل زندگی و فعالیت های روزانه سالمندان و معلولین ، از نزدیک با ساکنین آسایشگاه خیریه کهریزک آشنا شدند.

این دیدار که به همت انجمن اسلامی مدرسه محصص برنامه ریزی شده بود ، بسیار مفید ارزیابی شد تا آنجا که مقرر گردید جمع دیگری از دانش آموزان همان مدرسه در فرصتی نزدیک بازهم به دیدار از مجموعه بپردازند.

حجت الا سلام قیاسی امام جماعت محراب نور آسایشگاه  و عضو انجمن اسلامی و مشاور فرهنگی مدرسه محصص ،در این دیدار اظهار داشت :

در دیدار با سالمندان ، حقیقتی آشکار را برای این دانش آموزان جوان تبیین کردیم و به زبان ساده برایشان گفتیم که بدانید همه ما روزی به این سن و سال خواهیم رسید و ناتوانی به سراغ تک تک ما نیز خواهد آمد .

وی یاد آور شد:متأسفانه تصور اغلب کسانیکه محیط زندگی سالمندان و معلولین را از نزدیک ندیده باشند ، اینست که فضایی غم زده و غبار آلود در آنجا حاکم است و هیچ شور و حالی بین آنان وجود ندارد ، در حالیکه این دانش آموزان پس از دیدن محل زندگی خانواده کهریزک و آشنایی با نوع فعالیت هایشان در زمینه های ورزشی و نیز اشتغال در کارگاههای توانبخشی ، آن ذهنیت نادرست را به فراموشی سپردند.

حجت الاسلام قیاسی همچنین افزود : در این حضور با برکت ، به دانش آموزان تأکیدی چند باره داشتیم که حرمت بزرگتر های خود را همواره داشته باشید و از وجود آنها بهره های فراوان ببرید .تجربیات آنها و از همه مهمتر آثار خاص و معنوی دعای آنان میتواند تأثیرات بسیار عمیقی در زندگی یکایک افراد خانواده و بویژه نسل جوان داشته باشد و از برکت وجود سالمندان در خانواده همان عنایات خاص خداوند به اینگونه منازل است که همواره چراغ آن خانه منور و روزی اش مستمر خواهد بود .

مشاور فرهنگی مدرسه محصص ، موثرترین برکت حضور دانش آموزان را آشنایی از نزدیک با فعالیت بانوان نیکوکاری دانست که از وقت و سرمایه خود برای ساکنین کهریزک هزینه می کنند تا شاید روزی و روزگاری همین برداشت صحیح بتواند آنان را نیز داوطلب امور خیر و عام المنفحه نماید.

 

 
 

#Signature#

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *