شناسه خبر: 8141 منتشر شده در مورخ: 1394/11/13 ساعت: 09:57 گروه: اجتماعی  
نحوی نژاد: اهدای وسایل توانبخشی به 7 هزار معلول
در طرح مراقبان صورت می گیرد:

نحوی نژاد: اهدای وسایل توانبخشی به 7 هزار معلول

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: در طرح مراقبان وسایلی همچون ویلچر، عصا و... برای رفاه حال معلولان به افرادی که از آن‌ها در خانه نگهداری می کنند، اهدا می شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از باشگاه خبرنگاران حسین نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور  با اشاره به اجرای طرح مراقبان در کشور اظهار داشت: در این طرح وسایل توانبخشی مورد نیاز معلولانی که در خانه هستند به منظور رفاه حال افرادی که از آن‌ها  نگهداری می کنند، اهدا می شود.

 
وی با اشاره به اینکه وسایلی همچون ویلچر، عصا و... برای راحتی در نگهداری از معلولان به خانواده آن‌ها اهدا می شود، تصریح کرد: این وسایل بیشتر برای سالمندان و افرادی که دارای ضایعه نخاعی هستند در نظر گرفته شده است.
 
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور افزود: بر اساس اعتباراتی که به این طرح اختصاص داده شده وسایل خریداری و به افرادی که خود از معلول‌شان مراقبت می کنند، تعلق می گیرد.
                                   
نحوی نژاد با اشاره به عدم وجود بازار شفاف در حوزه خرید و فروش این وسایل و نبود اعتبارات کلان بیان کرد: بر همین اساس در این حوزه از پرداخت وجه نقد به افراد خودداری کرده به همین دلیل  وسایل خریداری شده توسط سازمان را به آن‌ها ارائه می دهیم.
 
وی در خصوص اجرایی شدن این طرح در کشور افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای خرید وسایل مورد نیاز در تمامی استان ها تقسیم و نحوه استفاده از آن به افراد آموزش داده می شود.
 
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: هم اکنون 7000 معلول در خانه توسط خانواده و یا داوطلبان بهزیستی نگهداری می شوند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *