شناسه خبر: 8106 منتشر شده در مورخ: 1394/11/11 ساعت: 11:08 گروه: اجتماعی  
تحویل بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ مسکن مددجویی در دهه فجر

تحویل بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ مسکن مددجویی در دهه فجر

مدیرکل دفتر مهندسی مسکن و ساختمان کمیته امداد از تحویل ۴هزار و ۲۵۵ واحد مسکن مددجویی و ۷۸واحد پروژه ساختمان‌های حمایتی و عام‌المنفعه در دهه فجر خبر داد.

به گزارش ایران سپید  به نقل از سایت خبری کمیته امداد، قادر صمدی گفت: از تعداد 4 هزار و 255 واحد مسکونی یکهزار و 822 واحد در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی و مابقی واحدها در قالب طرح تامین مسکن مددجویان شهری است. اعتبارات این واحدها از محل کمک‌های مردمی، آورده مددجویان، خیران و نیکوکاران، وام‌های بانکی و منابع کمیته امداد تامین شده است.

وی ادامه داد: اعتبارات طرح‌های ساختمانی حمایتی و عام‌المنفعه نیز از محل منابع کمیته امداد تامین شده است که این طرح‌ها بیشتر در قالب ساختمان‌های اداری، خانه بهداشت، خوابگاه و کانون فرهنگی هستند.در بخش افتتاح پروژه‌های ساختمانی حمایتی و عام‌المنفعه 43 واحد خانه بهداشت در استان کرمانشاه و 28 واحد نیز در استان سیستان و بلوچستان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی گفت: بیشترین واحدهای مسکونی مددجویی شهری در استان‌های فارس، سمنان، هرمزگان و زنجان به ترتیب با تعداد 277، 270، 263و 256 قرار دارد که در دهه فجر افتتاح و تحویل متقاضیان واجد شرایط جامعه هدف کمیته امداد می‌شود. استان‌های هرمزگان، خراسان رضوی، کرمانشاه، گیلان، سیستان و بلوچستان نیز از جمله شهرهایی هستند که بیشترین واحد مسکونی روستایی را به ترتیب با تعداد 346، 182، 180، 162و 140 در این ایام افتتاح می‌کنند و به مددجویان تحویل می‌دهند.

صمدی با بیان اینکه تمام سعی ما بر این است که در تمامی استان‌ها و شهرها، اولویت‌های مشخص شده در بخش مسکن را رعایت کنیم افزود: کمیته امداد در حال حاضر محدودیتی را در معرفی مددجویان به بنیاد مسکن ندارد و افراد واجد شرایط براساس اولویت‌بندی به بنیاد مسکن جهت دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور مهندسی مسکن و ساختمان کمیته امداد تصریح کرد: بر اساس نیازسنجی که در سال 93 در سطح کشور انجام و به روز رسانی شده است، 150 هزار خانوار فاقد مسکن و حدود 340 هزار خانوار دارای مسکن غیرمقاوم و فرسوده هستند. در حال حاضر کمیته امداد نیاز به حدود 500 هزار واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش خود دارد که در صورت تامین این تعداد واحد، مشکل مددجویان برطرف خواهد شد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *