شناسه خبر: 8074 منتشر شده در مورخ: 1394/11/10 ساعت: 12:59 گروه: بهداشت و سلامت  
500 مدرسه در دهه فجر به بهره برداری می رسد
رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس:

500 مدرسه در دهه فجر به بهره برداری می رسد

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس از افتتاح و بهره برداری 500 مدرسه با 2900 کلاس درس در ایام الله دهه فجر امسال خبرداد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا مرتضی رئیسی اظهار کرد: آیین افتتاح و بهره برداری از مدارس جدید با حضور رئیس جمهوری و وزیر آموزش و پرورش به طور نمادین همزمان در یک مدرسه مشارکتی واقع در منطقه 16 تهران با سراسر کشور انجام خواهد شد.
وی افزود: این مدارس در زیربنایی به مساحت 355 هزار متر مربع احداث شده و برای ساخت آنها بیش از چهارهزار میلیارد ریال از اعتبارات دولتی و کمک خیرین مدرسه ساز هزینه شده است .

**بازسازی مدارس فرسوده
رئیسی از تخریب و نوسازی دوهزار مدرسه فرسوده تا پایان امسال خبرداد و گفت: در شش ماه نخست امسال هزار و 300 مدرسه با هشت هزار کلاس به بهره برداری رسید و به غیر از 500 مدرسه جدید که در دهه فجر به بهره برداری می رسد ، 200 مدرسه نیز تا پایان سال افتتاح می شود.
وی افزود: با بهره برداری از این مدارس دو میلیون متر مربع به مساحت آموزشی و 12 هزار کلاس به کلاس های درس در کشور اضافه خواهد شد.
رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: با مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی امسال در استان تهران 120 مدرسه با هزار و350 کلاس نوسازی و تحویل آموزش و پرورش شد که یک سوم از این مدارس با مشارکت خیران به بهره برداری رسید.

**جمع آوری بخاری های غیراستاندارد
رئیسی به جمع آوری بخاری های غیراستاندارد مدارس اشاره و افزود: طبق برآورد های به عمل آمده طی دو سال گذشته از 200 هزار بخاری غیر استاندارد موجود در کلاس درس تا پایان امسال بیش از 100 هزار بخاری استاندارد خواهد شد و مابقی نیز تا پایان سال 96 جمع آوری و بخاری های استاندارد جایگزین آنها می شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *