شناسه خبر: 7989 منتشر شده در مورخ: 1394/11/4 ساعت: 10:18 گروه: حوادث  
دختر نوجوان طعمه‌ تلگرامی هکر طمعکار

دختر نوجوان طعمه‌ تلگرامی هکر طمعکار

هکر جوان پس از به‌دست آوردن عکس‌ها و اطلاعات خصوصی طعمه‌اش دست به اخاذی ۳میلیون تومانی از او زد اما طمع وی باعث شد که پلیس وارد ماجرا شده و او را دستگیر کند.

به گزارش ایران سپید نقل از همشهری آنلاین چند روز پیش زنی همراه دخترنوجوانش راهی پلیس فتا مشهد شد و به شکایت از هکری پرداخت که با تهدید و نشر اکاذیب، خواب را از چشمان آنها ربوده بود. این زن گفت: مدتی قبل دخترم پیامکی دریافت کرد که در آن نوشته شده بود برای جلوگیری از هک شدن تلگرامش باید روی لینکی، کلیک کند. او هم این کار را انجام داد و پس از وارد کردن کد 4رقمی که از سوی تلگرام برایش ارسال شده بود، در دام یک هکر شیاد گرفتار شد.

جوان هکر از این طریق توانست به تلگرام دخترم و همه اطلاعات و عکس‌های او دست پیدا کند. او حتی به جای دخترم با پسرهای اقوام چت می‌کرد و با نوشتن مطالب مستهجن کاری کرد که آبروی دخترم به خطر بیفتد. شاکی ادامه داد: مدتی که گذشت، جوان هکر با دخترم تماس گرفت و مدعی شد که در اینستاگرام، صفحه‌ای با نام او باز کرده و در آنجا عکس‌های کاملا خصوصی دخترم به همراه شماره تلفنش را درج کرده است.

دخترم با دیدن این صفحه، شوکه شد و دچار افسردگی شده بود تا جایی که وقتی این مرد تماس گرفت و خواست برای حذف صفحه، 3میلیون تومان به او پرداخت کنیم، این کار را انجام دادیم. پس از پرداخت پول اما، تهدیدهای او همچنان ادامه داشت و حالا وی دخترم را تهدید کرده که اگر تن به خواسته‌های شومش ندهد، هرگز صفحه اینستاگرام جعلی را حذف نخواهد کرد. با شکایت این زن، تیمی از کارشناسان پلیس فتا وارد عمل شدند و با بررسی‌های تخصصی توانستد جوان هکر را شناسایی کنند.

این مرد در یک عملیات ضربتی دستگیر شد اما پس از انتقال به اداره پلیس ادعای عجیبی را مطرح کرد. او گفت: من به دختر نوجوان علاقه داشتم اما هر چه تلاش کردم نتوانستم با او ارتباط برقرار کنم برای همین تصمیم گرفتم تلگرامش را هک کنم و با دسترسی به اطلاعات خصوصی‌اش، با او تماس بگیرم و بتوانم به وی نزدیک شوم.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی با بیان این خبر گفت: پس از اعترافات این مرد برای او قرار قانونی صادر شد و پرونده‌اش در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت. وی بار دیگر با توصیه به شهروندان از آنها خواست به پیامک‌های فریبنده از قبیل خطر هک شدن تلگرام یا دریافت جایزه و... توجه نکنند و از کلیک کردن روی لینک‌های ناشناس خودداری کنند. وی همچنین از شهروندان خواست هنگام ثبت نام در شبکه‌های اجتماعی از ثبت نام دو مرحله‌ای که امکان هک شدن آن بسیار کمتر است استفاده کنند و درصورت مواجه‌شدن با تهدیدهای هکرها، حتما پلیس فتا را در جریان قرار دهند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *