شناسه خبر: 7988 منتشر شده در مورخ: 1394/11/4 ساعت: 09:29 گروه: اجتماعی  
بانک مرکزی تسهیلات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی پرداخت می کند

بانک مرکزی تسهیلات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی پرداخت می کند

با پیشنهاد نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون احکام دائمی، بانک مرکزی مکلف به تخصیص تسهیلات قرض الحسنه بانکی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی کشور شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توانمندسازی جامعه هدف دو نهاد امداد رسان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در کاهش فاصله طبقاتی سهم بسزایی دارد، گفت: لحاظ کردن برنامه های مذکور در برنامه های توسعه برای توانمند سازی مددجویان یک ضرورت است.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا پیشنهاد ماده ای الحاق به لایحه دولت در راستای توسعه اشتغال خرد و خانگی داده شد، افزود: این پیشنهاد در آخرین جلسه کمیسیون احکام دائمی مجلس ارائه و خوشبختانه تصویب شد.

پور ابراهیمی تصریح کرد: بر این اساس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است برای توسعه اشتغال خرد و خانگی سالانه ۴۰ درصد از منابع تسهیلات قرض الحسنه بانکی و رشد منابع مزبور را به تفکیک ۶۰ درصد به کمیته امداد امام و ۴۰ درصد به سازمان بهزیستی با معرفی دستگاه های ذیربط به مددجویان تحت پوشش و کارفرمایان طرح های مددجویی پرداخت نماید.

وی با اشاره به اینکه این سهمیه باید تا پایان آذر ماه هر سال از طرف کمیته امداد و سازمان بهزیستی جذب شود، افزود: هر یک از دستگاه های مشمول که نتواند به هر میزان از سهمیه خود تا پایان آذر ماه هر سال استفاده کنند سهمیه مزبور به دیگر دستگاه های مشمول که از سهمیه خود به طور کامل استفاده نموده است، تعلق می گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دستگاه های مربوطه مکلفند در مقاطع زمانی پایان آذر هر سال و خاتمه زمان استفاده، گزارش عملکرد خود در این زمینه را به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تقدیم کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید هرچه در توان دارند برای حمایت از محرومان و نیازمندان جامعه به کار گیرند، گفت: انتظار است مسئولان بانک های عامل نیز در ارائه تسهیلات بانکی به مددجویان تحت پوشش نگاه ویژه داشته و همکاری لازم را به عمل آورند.

پور ابراهیمی تاکید کرد: توانمند سازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نقش بسزایی در صیانت از تحکیم نهاد خانواده و احیای عزت و کرامت فردی، خانوادگی و ملی دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *