شناسه خبر: 7975 منتشر شده در مورخ: 1394/10/30 ساعت: 11:42 گروه: بهداشت و سلامت  
چند نکتۀ کاربردی دربارۀ گل گاوزبان
مدیر گروه آموزشی طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح کرد:

چند نکتۀ کاربردی دربارۀ گل گاوزبان

مدیر گروه آموزشی طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد چند نکتۀ کاربردی دربارۀ گل گاوزبان را تشریح کرد.

به گزارش ایران سپید مجید انوشیروانی دربارۀ گل گاوزبان اظهار داشت: گاوزبان مورد استفاده در ایران، با گاوزبان مشهور در منابع گیاه‌درمانی نوین متفاوت است.

به‌گفته وی گاوزبان مفرح, مقوی ارواح و حرارت غریزی و اعضای رییسه (مثل قلب، مغز و کبد) و حواس است. هر دو جنس و گونۀ گاوزبان کاربردهای مشابهی دارند ولی برخی عوارض در گاوزبان اروپایی (ناشی از آلکالوئیدهای پیرازولیدن) مصرف آن را به‌خصوص در بیماران کبدی و در زنان باردار محدود می‌کند.

گاوزبانی ایرانی ایمن‌ترین نوع گاوزبان است

مدیر گروه آموزشی طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داشت: گاوزبان موجود در ایران طبیعت گرم و تر در درجۀ اوّل دارد و به همین دلیل ایمن شمرده می‌شود.

دم‌نوش گاوزبان بهترین نوشیدنی برای افراد مضطرب است

انوشیروانی ادامه داد: کیفیت گرم و تر گاوزبان مصرف آن را در فصل پاییز و فصول سرد مناسبتر می‌کند به‌خصوص برای کسانی که به هر دلیل دچار استرس‌های جسمی, فکری و عاطفی زیادی باشند.

 وی اضافه کرد: جوشاندۀ گل گاوزبان برای تقویت قلب و سیستم عصبی، پاکسازی بدن و قلب از برخی مواد تباه سودمند است. مقدار لازم در یک فرد بالغ عبارت است از 5 گرم در حجم حدود 250 سی‌سی آب جوش، که باید آرام و ملایم تا حد رسیدن به 150 سی‌سی جوشانده و سپس با اندکی لیموعمانی یا آب‌لیموی تازه و تنها اندکی عسل یا نبات مصرف شود.

مدیر گروه آموزشی طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: مصرف گل گاوزبان به‌تنهایی در افرادی که فشارخون بالا دارند, می‌تواند به‌شدت مخاطره انگیز باشد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *