شناسه خبر: 7963 منتشر شده در مورخ: 1394/10/29 ساعت: 08:29 گروه: اجتماعی  
مرکز درمان اعتیاد کودکان ونوجوانان بصورت آزمایشی راه اندازی شد
معاون سازمان بهزیستی:

مرکز درمان اعتیاد کودکان ونوجوانان بصورت آزمایشی راه اندازی شد

معاون درمان و پیشگیری سازمان بهزیستی، از راه اندازی مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد کودکان ونوجوانان بصورت آزمایشی در استان سیستان وبلوچستان خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از  محسن روشن پژوه در نشست خبری شیوع شناسی اعتیاد در سازمان بهزیستی افزود: در تحلیل کیفی وضعیت اعتیاد در کشور متوجه شدیم برای فرد معتاد زیر 18 سال برنامه ای طراحی نشده اما به زمان نیاز است، بنابراین از سال گذشته کار تدوین راهنمای درمان اختصاصی کودکان و نوجوانان را آغاز کردیم و با توجه به شرایط و ملاحظات استان سیستان وبلوچستان، نخستین مرکز درمان اعتیاد کودکان ونوجوانان را در این استان بصورت آزمایشی در دو مرکز دخترانه و پسرانه راه اندازی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون توانسته ایم 86 کودک را در این دو واحد سامان دهیم که 50 نفر آنان پسر و 36 نفر دختر بوده اند.
روشن پژوه ادامه داد: از این تعداد پس از طی فرآیند درمان حدود سه ماهه، 30 نفر به خانواده های خود بازگردانده شدند و 45 نفر نیز در واحدهای شبانه روزی بهزیستی اقامت پیدا کردند.
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: برخی از این کودکان و نوجوانان توسط خانواده ها و برخی نیز به عنوان کودکان بی سرپرست به این مراکز ارجاع داده شده اند.
روشن پژوه افزود: راه اندازی این مراکز در استان سیستان وبلوچستان بصورت آزمایشی می تواند برای استقرار این گونه مراکز در سایر مناطق الگو باشد.
وی تصریح کرد: به نظر می رسد استان تهران باتوجه به ویژگی های مختلف از جمله مهاجرپذیربودن حتما نیاز به مداخلات اختصاصی درمان اعتیاد کودکان ونوجوانان دارد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *