شناسه خبر: 7933 منتشر شده در مورخ: 1394/10/26 ساعت: 08:54 گروه: اجتماعی  
رتبه سوم همدان در مناسب‌سازی معابر برای‌ تردد معلولان در کشور

رتبه سوم همدان در مناسب‌سازی معابر برای‌ تردد معلولان در کشور

‌معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان گفت: استان همدان رتبه سوم کشور را در مناسب‌سازی معابر برای تسهیل تردد معلولان دارد.

به گزارش ایران سپید "فریدالدین حجت‌الاسلامی"، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، با بیان اینکه بهزیستی دبیرخانه انجام مناسب‌سازی معابر برای تسهیل تردد معلولان استان است، افزود: وضعیت مناسب‌سازی استان برای تردد معلولان نسبت به سنوات گذشته بهتر شده است، اما همچنان با مسائل مختلفی به لحاظ وضعیت کوهستانی و توپوگرافی استان مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه از عوامل به دست نیامدن مناسب‌سازی تفاوت ارتفاع نقاط مختلف شهر است، افزود: در سال‌های گدشته این مساله مسکوت بوده، اما امسال همه ادارات موظف به مناسب‌سازی ورودی‌های ادارات تا پایان شهریورماه بودند که قالب این مکان‌ها مناسب‌سازی لازم را انجام دادند.

حجت‌الاسلامی با بیان اینکه قانون، ضمانت اجرایی این مناسب‌ساری است، عنوان کرد: شهرداری مکلف است هیچ پروانه بهره‌برداری را صادر نکند، مگر اینکه این مکان‌ها برای تردد معلولان مناسب‌سازی شده باشند.

وی در خصوص نظارت بهزیستی بر اعمال این مناسب‌سازی از طریق ادارات گفت: بهزیستی پایش‌های لازم را در این خصوص انجام می‌دهد، اما در مجموع باید فرهنگ‌سازی لازم برای مناسب‌سازی نه فقط برای معلولان بلکه برای قشرهای مختلفی از مردم که در رفت‌وآمد محدودیت دارند، صورت گیرد که تحقق آن زمان‌بر است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *