شناسه خبر: 7863 منتشر شده در مورخ: 1394/10/19 ساعت: 10:03 گروه: فرهنگی  
راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال گویا ویژه نابینایان در قزوین

راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال گویا ویژه نابینایان در قزوین

مدیر کانون توانا استان قزوین با اشاره به افتتاح کتابخانه گویا ویژه نابینایان در قزوین گفت: در این کتابخانه کتاب‌ها به صورت فایل صوتی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایران سپید محمدرضا هادی‌پور در مراسم افتتاحیه کتابخانه گویا ویژه نابینایان و کم‌بینایان در کانون معلولین توانا استان اظهار کرد: در این کتابخانه، کتاب ها به صورت فایل صوتی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. مدیر کانون توانا استان قزوین ابراز کرد: افتتاح این کتابخانه با ۳۲ هزار جلد کتاب فرصتی برای دسترسی بهتر نابینایان و کم‌بینایان استان قزوین است.

این مسئول با اشاره به مشکلات مربوط به تولید منابع شنیداری برای نابینایان و کم‌بینایان گفت: با توجه به حجیم بودن برخی از کتاب‌ها، تبدیل این کتب به خط بریل به صرفه نیست از این رو باید این کتاب‌ها به صورت گویا تولید شوند.

هادی پور هدف از راه‌اندازی این کتابخانه را برطرف کردن نیازهای اطلاعاتی، ایجاد امکانات مناسب و ارتقاء دانش، علم و فرهنگ روشندلان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تمامی خدمات ارائه شده در این کتابخانه رایگان است افزود: در فاز اول به نابینایان استان خدمات رسانی می‌شود و در فازهای بعدی روشندلان سراسر کشور از سایت کتاب مورد نیاز را انتخاب و پس از رایت برای آنها ارسال می شود.

این مسئول یادآور شد: روشندلان باید مانند همه افراد با دنیای خارج در ارتباط باشند و از طریق مطالعه، آگاهی کسب کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *