شناسه خبر: 7860 منتشر شده در مورخ: 1394/10/19 ساعت: 09:10 گروه: اجتماعی  
رئیس سازمان بهزیستی کشور عملکرد سازمان بهزیستی در حوزه مسکن معلولان را تشریح کرد

رئیس سازمان بهزیستی کشور عملکرد سازمان بهزیستی در حوزه مسکن معلولان را تشریح کرد

رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به عملکرد این سازمان در حوزه مسکن معلولان تحت پوشش بهزیستی، گفت: در سال ۹۳، ۷۰۰ هزار واحد مسکونی و در ۶ ماهه ابتدایی سال ۹۴، ۱۸۰۰ واحد مسکونی به معلولان واگذار شده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از فارس انوشیروان محسنی‌بندپی با اشاره به عملکرد و برنامه‌های ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی در دولت یازدهم، اظهار داشت: واگذاری 700 هزار واحد مسکونی در سال 93 و هزار و 800 واحد مسکونی در 6 ماهه ابتدایی سال 94 به معلولین تحت پوشش از طریق تأمین 180 میلیارد ریال اعتبار در قالب کمک‌های بلاعوض، جذب 2 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات بانکی کم‌بهره و تأمین رایگان با مشارکت وزارت راه و شهرسازی بخشی از اقدامات انجام شده در دولت یازدهم است.

وی تصریح کرد: پیگیری عملیات احداث 48 هزار و 800 واحد مسکونی در دست احداث ویژه معلولان بخش دیگری از کارهای صورت‌گرفته در حوزه معلولان است که این کار از سه طریق مشارکت با وزارت راه و شهرسازی و خیرین در احداث 28 هزار واحد مسکونی شهری و همکاری مشترک با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه احداث 10 هزار واحد مسکونی روستایی انجام می‌پذیرد.

محسنی‌بندپی به منابع در نظر گرفته‌شده در خصوص مسکن معلولان تصریح کرد: 600 میلیارد ریال کمک بلاعوض توسط بهزیستی، هزار و 500 میلیارد ریال، تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه، تهیه نقشه و خدمات فنی رایگان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و تأمین زمین توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق دارای زمین از جمله منابعی است که برای ساخت مسکن معلولان در نظر گرفته شده است.

وی به همکاری مشترک سازمان بهزیستی با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، سازمان ملی زمین و مسکن، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و انجمن خیرین مسکن‌ساز ایران درخصوص تأمین مسکن بالغ 11 هزار خانوار فاقد مسکن که حداقل 2 عضو معلول تحت پوشش بهزیستی دارند اشاره کرد و گفت: منابع در نظر گرفته‌شده در این طرح عبارتند از تأمین زمین رایگان توسط وزارت راه و شهرسازی، 640 میلیارد ریال کمک بلاعوض توسط بهزیستی، هزار و 200 میلیارد ریال کمک بلاعوض توسط بنیاد مستضعفان، 52 میلیارد ریال کمک بلاعوض توسط بنیاد مسکن و 300 میلیارد ریال کمک بلاعوض توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز ایران.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در حوزه مسکن معلولان سازمان بهزیستی از تمام تسهیلات در نظر گرفته‌شده استفاده کنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *