شناسه خبر: 7834 منتشر شده در مورخ: 1394/10/14 ساعت: 10:59 گروه: فرهنگی  
نگاهی به فرزندان هنرمندان مشهور دنیا

نگاهی به فرزندان هنرمندان مشهور دنیا

فرزندان چهره‌های مشهور هنری دنیا دوست دارند راه پدران و مادران خودشان را ادامه دهند اما اغلب در این مسیر به موفقیت کامل نمی‌رسند و در سایه شهرت والدین خود قرار می‌گیرند.

به گزارش ایران سپید به نقل از

مجله مهر - امیر محب ملکی: وقتی پدر یا مادر معروفی داشته باشید، بیش از افراد عادی در مرکز توجه قرار دارید اما برنامه‌ها و تلاش‌های‌تان بیشتر در سایه شهرت والدین کمتر قرار می‌گیرد، مگر اینکه شرایط بهتری را برای زندگی شخصی و حرفه‌ای خود رقم بزنید.

در مطلب زیر وضعیت فرزندان چهر‌ه‌های مشهور هنری دنیا را مشاهده می‌کنید؛ افرادی که شبیه پدر و مادر خود بوده، در مسیر آنها گام برداشته‌ اما به شهرت و اعتباری همانند والدین خود نرسیده‌اند:

«آلن فابین موریس مارسل دلون» معروف به «آلن دلون» بازیگر مشهور فرانسوی است که از سال ۱۹۵۷ تا سال ۲۰۰۸ آثار متعددی و معروفی را از خود برجای گذاشت. فرزندش «آنتونی دلون» نیز از سال ۱۹۸۶ راه پدرش را پیش گرفته است. البته او تا حدی شبیه پدرش بوده اما جذابیت او را ندارد. خود دلون هم می‌گوید: «پسرم با من متفاوت است»

«شیلو» فرزند برد پیت و آنجلینا جولی است که در کنار پدر (سمت راست) ایستاده است که شباهت بسیاری به مادرش دارد و خیلی‌ها او را یکی از چهره‌های آینده سینمای دنیا می‌دانند. نخستین عکس شیلو به مبلغ ۴٫۱ میلیون دلار به یک مجله در آمریکای شمالی فروخته شد و تصویر دیگر توسط یک مجله انگلیسی با مبلغ ۳٫۵ میلیون دلار خریداری شد. در سمت چپ تصویر پسر خوانده کلمبیایی آنها به نام «مدوکس» هم دیده می‌شود.

«اما کارونا تورمن» بازیگر آمریکایی که در فیلم‌های متعددی با ژانر‌های متفاوت از جمله درام تا علمی - تخیلی و اکشن بازی کرده است. وی با بازی در فیلم «پالپ فیکشن» نامزد دریافت جایزه اسکار و برنده جایزه گلدن گلوب شد. بتمن و رابین، بینوایان و گاتاکا از دیگر فیلم‌های اوست. «مایا ری تورمن هاک» که ماحصل ازدواج «اما» با «ایتن گرین هاک» - که دو بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد - است، به مانند پدر و مادرش حرفه بازیگری را در پیش گرفته است.

«مورگان فریمن» بازیگر و کارگردان که بخاطر بازی در فیلم دختر میلیون دلاری موفق به کسب جایزه اسکار شد. رستگاری در شاوشنک، نابخشوده و بروس قدرتمند از دیگر فیلم‌های مطرح این بازیکن سه‌چرده آمریگایی است. وی برنده جایزه یک عمر فعالیت هنری گلدن گلوب ۲۰۱۲ است. «آلفونسو» یکی از فرزندان مورگان است که از سال ۱۹۹۴ در حرفه‌ پدرش به فعالیت می‌پردازد اما همانند پدر مشهور نیست.

کمتر کسی است که «آرنولد شوارتزنگر» را نشناسد. او یک بدنساز اتریشی - آمریکایی است که هفت مرتبه قهرمان مسابقات مستر المپیا (معتبرترین مسابقات پرورش اندام) شد. شهرتش بیشتر به خاطر حضور در فیلم‌های اکشنی است که از سال ۱۹۶۹ تا ۲۰۱۵ درآنها نقش آفرینی کرد. پسر بزرگ آرنولد یعنی پاتریک هم پس از کار به عنوان مدلینگ و فعالیت‌های خیره، در سال ۲۰۱۳ در فیلم کمدی Grown Ups بازی کرد.

«ناتالی بایه» و «لورا اسمت»، مادر و دختر بازیگر فرانسوی هستند. ناتالی از سال ۱۹۷۰ تاکنون مشغول فعالیت بوده‌ و دخترش هم از سال ۲۰۰۳ وارد عرصه بازیگری شده است که آخرین فیلمش «ساقدوش بهشت» است.

«کلینت ایتسوود» هنرپیشه، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی است که شهرت اصلی‌اش را به خاطر بازی در سه فیلم «یک مشت دلار، به‌خاطر چند دلار بیشتر و خوب بد زشت» کسب کرده است. میل (سمت راست) فرزند دوم کلینت است که یک موسیقدان بوده و از سال ۱۹۹۰ در این عرصه فعالیت می‌کند. اسکات (سمت چپ) دیگر فرزند این هنرپیشه بوده که از سال ۲۰۰۶، راه پدرش را در پیش گرفته است.

«توماس جفری هَنکس» هنرپیشه، کمدین، کارگردان، دوبلور و نویسنده آمریکایی است که در فیلم‌های مشهوری همچون فارست گامپ، آپولو ۱۳، نجات سرباز رایان، مسیر سبز، دورافتاده، رمز داوینچی و کاپیتان فیلیپس نقش آفرینی کرده است. او دارای چهار فرزند است و «کولین» پسر بزرگش که شباهتی بسیاری به او دارد، از سال ۱۹۹۶ میلادی تاکنون در فیلم‌هایی مانند کینگ کونگ، ۱۱:۱۴ و نایافتنی بازی کرده است.

«مریل استریپ» بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون اهل کشور آمریکا که سه مرتبه برنده جایزه اسکار شده است. «گریس گامر» هم که شباهت بسیاری به مادرش دارد، از سال ۲۰۰۸ وارد عرصه بازیگری شد، آنهم درحالیکه پدرش «دان گامر» یک مجسمه‌ساز معروف است.

«ویل اسمیت» بازیگر، دوبلور و همچنین تهیه کننده آمریکایی است که در ماه آوریل ۲۰۰۷ هفته‌نامه نیوزویک از او به عنوان قدرتمندترین بازیگر هالیوود یاد کرد. وی چهار مرتبه نامزد جایزه گلدن گلوب، دو بار جایزه اسکار و یک بار نیز برنده جایزه گرمی شده است. «جیدن» پسر ویل خیلی زود وارد عرصه بازیگری شد و در فیلم‌در جستجوی خوشبختی به همراه پدرش بازی کرد و با حضور در فیلم بچه کاراته‌باز در سال ۲۰۱۰ به شهرت بیشتری رسید.

«ژرار ژان ژونیو» هنرپیشه، کارگردان فیلم، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس فرانسوی است. فیلم هم‌سُرایان، مهم‌ترین فیلم در کارنامهٔ بازیگری وی به شمار می‌رود که به خاطر آن نامزد جایزه سزار بهترین بازیگر مرد شد. پسرش آرتور هم یک کارگردان تئاتر در شهر پاریس بوده و چند فیلم را هم با پدرش بازی کرده است. خیلی او را از نظر چهره و نوع بازی شبیه پدرش می‌دانند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *