شناسه خبر: 7759 منتشر شده در مورخ: 1394/10/2 ساعت: 10:12 گروه: اجتماعی  
آموزش تلفیقی و فراگیر اولویت آموزش و پرورش استثنایی است
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان هرمزگان:

آموزش تلفیقی و فراگیر اولویت آموزش و پرورش استثنایی است

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان هرمزگان آموزش تلفیقی و فراگیر و حضور دانش آموزان دارای نیازهای ویژه در مدارس عادی را از اولویت های این نهاد دانست.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر شهباز بارانی در جمع مسئولین قشم و دانش آموزان استثنایی این جزیره گفت: دریافت خدمات آموزشی فراگیر و همچنین خدمات توانبخشی توسط همه دانش آموزان نیز از دیگر اولویت های آموزش و پرورش استثنایی است.

وی ادامه داد: این نهاد تلاش می کند با جذب و شناسایی نوآموزان از بدو تشخیص ناتوانی و ارائه خدمات مشاوره ای به اولیا و دانش آموزان پوشش تحصیلی آنان را گسترش داد.

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان هرمزگان توانبخشی یعنی اینکه اگر نوآموزی دارای معلولیت از بدو تولد هم باشد خدمات دریافت کند.

بارانی افزایش کلاس های ضمیمه در مدارس عادی و دوره متوسطه حرفه ای را از دیگر برنامه ها برای گسترش پوشش تحصیلی دانش آموزان استثنایی دانست.

وی اظهار داشت: تمامی این فعالیت ها برای زندگی این دانش آموزان به صورت عادی در جامعه و تحقق شعار " دسترسی و توانمند سازی هرکس با هر توانایی" انجام می شوند.

۱۲۹۵ فرد دارای معلولیت در جزیره قشم وجود دارد

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان قشم در ادامه این مراسم گفت: براساس سرشماری سال ۱۳۹۰، هزار و ۲۹۵ فرد دارای معلولیت در جزیره قشم وجود دارد.

بهرام پوراشرف ادامه داد: ۸۲ درصد این افراد دارای یک معلولیت، ۱۳ درصد دو معلولیت و پهار درصد آنان سه معلولیت یا بیشتر دارند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان قشم اظهار داشت: بیش از ۴۱ درصد این معلولان با سواد هستند و سه درصد نیز دارای تحصیلات عالیه هستند.

پوراشرف گفت: توجه ویژه به این معلولین و فراهم ساختن زمینه های ادامه تحصیل، اشتغال و ازدواج این معلولان بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده در صورتی که شرایط شکوفایی استعداد برای دانش آموزان معلول فراهم شود در زمینه های مختلف ورزشی، اجتماعی و فرهنگی مقام های ملی و بین الملیی خوبی کسب کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *