شناسه خبر: 7752 منتشر شده در مورخ: 1394/10/1 ساعت: 10:41 گروه: اجتماعی  
افزایش ۲۵ درصدی حق نگهداری از معلولان

افزایش ۲۵ درصدی حق نگهداری از معلولان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نگهداری از معلولان را در خانه از برنامه های راهبردی دولت اعلام کرد و گفت: بر همین اساس از این پس به مددکارانی که نگهداری از چهار معلول در خانه به آنها سپرده شده است به ازای هر معلول ۲۵۰ هزار تومان پرداخت می شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از خبرگزاری صداوسیما علی ربیعی از افزایش 25 درصدی حق نگهداری از معلولان در مراکز روزانه و شبانه روزی خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه حق نگهداری از معلولان در مراکز شبانه روزی 600 هزار تومان و در مراکز روزانه 350 هزار تومان است این میزان تا سقف 25 درصد رشد خواهد یافت.

وی تعداد معلولانی که هم اکنون در میان خانواده های خود زندگی می کنند و تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند 10 هزار نفر برشمرد و گفت: دولت در نظر دارد تمام امکانات و تجهیزات کمک توانبخشی انان را در منزل در اختیارشان قرار دهد.
ربیعی ابراز امیدواری کرد  بتواند در بهار سال 95 این تجهیزات را برای 10 هزار معلول خارج از نوبت نیز تامین کند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تاکنون بیش از 8 هزار و 100 خانواده دو معلول به بالا در کشور شناسایی شده است تحویل مسکن به این گروه از خانواده را از دیگر برنامه های راهبردی این وزارتخانه دانست و افزود: دولت تلاش می کند علاوه بر اینکه تا پایان امسال مسکن 100 خانواده بالای دو معلول را اماده کند و تحویل دهد مسکن بقیه خانواده ها را تا ابتدای سال 96 اماده کند.

وی از اتمام بررسی و تصویب لایحه حمایت از معلولان در کمیسیون مشترک مجلس که یکشنبه تشکیل شد خبر داد و گفت: درصورت تصویب این لایحه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حداقل حقوق معلولان ناتوان و شدید افزایش خواهد یافت.

ربیعی تشکیل شورای عالی معلولان را به ریاست معاون اول ریاست جمهوری از دیگر مصوبات کمیسیون مشترک دانست و افزود: در این کمیته از همه دستگاه ها عضو هستند.
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *