شناسه خبر: 7609 منتشر شده در مورخ: 1394/9/1 ساعت: 09:56 گروه: اجتماعی  
کلاس های درس به ایمن ترین سیستم گرمایشی مجهز می شوند
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:

کلاس های درس به ایمن ترین سیستم گرمایشی مجهز می شوند

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: با اهتمام دولت و مجلس تا پایان سال ۹۶ همه کلاس‌های درس به سیستم حرارت مرکزی مجهز خواهند شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از خبرگزاری مهر مرتضی رئیسی با اشاره به جایگزین شدن سیستم حرارت مرکزی به جای بخاری‌های قدیمی، گفت: طرحی از سال ۹۲ مبنی بر ایمن‌سازی مدارس در برابر آتش‌سوزی با هدف  کاهش و حذف بخاری‌های نفتی و گازی آغاز شده که همچنان نیز ادامه دارد.

وی توضیح داد: در آن سال قرار شد بخشی از عوارض گاز مصرفی صرف استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس شود.

رئیسی با اشاره به تعداد مدارسی که تاکنون به سیستم حرارت مرکزی مجهز شده‌اند، گفت: در فاصله سال‌های ۹۲ و ۹۳، ۶۴ هزار کلاس درس با بخاری‌های قدیمی خداحافظی کرده‌اند و امسال هم با اعتبارات مصوب، کار استانداردسازی ۴۰ هزار کلاس درس را آغاز کرده‌ایم.

وی توضیح داد: ما در مجموع ۵۳۰ هزار کلاس درس در کشور داریم، از این میزان ۳۰۰ هزار کلاس مشکلی نداشتند، ۲۰۰ هزار باب از این کلاس‌ها با استفاده از بخاری تامین حرارت می‌شد. همانطور که اشاره کردم از سال ۹۲ تاکنون در یک مرحله ۶۴ هزار کلاس استانداردسازی شد و اصلاح ۴۰ هزار کلاس از ابتدای امسال آغاز شده است. در مجموع ۹۶ هزار کلاس می‌ماند که با اهتمام دولت و مجلس تا پایان سال ۹۶ همه کلاس‌های درس به سیستم حرارت مرکزی مجهز شده و به صورت استاندارد تامین حرارت خواهند شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور درباره اعتبارات این طرح گفت: به ازای هر کلاس درس به طور متوسط باید هفت میلیون تومان هزینه کنیم که براین اساس، برای ۲۰۰ هزار کلاس درس، ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در نصب سیستم حرارت مرکزی از تولیدکنندگان داخلی بهره برده‌اید، گفت: تجهیزات خریداری شده و تاسیسات مورد نیاز به صورت صد درصدی تولید داخلی هستند.

رئیسی اضافه کرد: توان تولیدی ما در بخش ساختمانی و تاسیسات بسیار بالاست؛ لذا استفاده از تجهیزات در حوزه گرمایشی کاملاً جدی و قابل قبول است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در پاسخ به این سئوال که آیا سیستم حرارت مرکزی از ایمنی کافی جهت استفاده در مدارس برخوردار است یا نه، گفت: سیستم حرارت مرکزی مطمئن‌ترین و ایمن‌ترین سیستم برای گرمایش ساختمان ها و همچنین آسان‌ترین وسیله به لحاظ نگهداری است.

وی افزود: ضمن اینکه منبع تامین حرارت و گرمایش یعنی همان موتورخانه از دسترس‌ استفاده‌کنندگان دور است و همین مسئله، ایمنی این سیستم گرمایشی را به حداکثر رسانده است؛ لذا در بیشتر ساختمان‌هایی که اخیراً ساخته می‌شود، این سیستم بکار می‌رود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *