شناسه خبر: 7601 منتشر شده در مورخ: 1394/8/30 ساعت: 12:44 گروه: اجتماعی  
مستمری معلولان معادل یک ماه حقوق می شود/ آخرین وضعیت لایحه حمایت از معلولان
رییس سازمان بهزیستی :

مستمری معلولان معادل یک ماه حقوق می شود/ آخرین وضعیت لایحه حمایت از معلولان

رییس سازمان بهزیستی، مستمری در نظر گرفته شده برای معلولان در لایحه حمایت از حقوق معلولان را معادل حداقل حقوق قانون کار عنوان کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران نوشیروان محسنی بندپی گفت: با تصویب "لایحه حمایت از حقوق معلولان" به افراد دارای معلولیت شدید و نیمه شدید که قادر به انجام کار نیستند مستمری معادل حداقل حقوق ماهیانه قانون کار که هر سال در نظر گرفته می‌شود پرداخت خواهد شد.

وی افزود: لایحه 66 ماده‌ای حمایت از حقوق معلولان، سازمان بهزیستی را در زمینه‌هایی همچون بیمه تکمیلی، حقوق و مشوق‌های اشتغال، مکلف کرده و در قانون جدید، امتیازاتی برای کارآفرینان و کسانی که در بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی، عزیزان دارای معلولیت را به کار بگیرند در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان بهزیستی با بیان این‌که این لایحه تمام محدودیت‌های ساختاری و مالی قانون سال 1383 را برطرف کرده، گفت: هرجا که در قانون قبلی اعلام شده بود دولت مجاز است،‌ دولت می‌تواند، در صورت امکان یا عباراتی از این قبیل، در قانون فعلی برطرف شده و دولت به اجرای مواد قانونی مکلف شده است.

محسنی بندپی عزم دولت را برای اجرای لایحه، جدی دانست و گفت: یک بسته بسیار خوب در این لایحه پیش‌بینی شده که ان‌شاءالله با توجه به تبدیل قانون قبلی به لایحه، دولت عزم و اراده بسیار قوی برای اجرایی کردن بند بند این مواد از خود نشان خواهد داد.

به گفته وی،لایحه در 21 شهریورماه 1394 به مجلس تقدیم و اعلام وصول شده است. در این زمینه کمیسیون مشترکی به محوریت کمیسیون بهداشت و درمان تشکیل شده که کار بررسی لایحه از هفته‌ی جاری در دستور کار این کمیسیون قرار می‌گیرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *