شناسه خبر: 7561 منتشر شده در مورخ: 1394/8/25 ساعت: 10:28 گروه: اجتماعی  
هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی معلولان اختصاص یافت
رئیس سازمان بهزیستی کشور:

هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی معلولان اختصاص یافت

کرمان - رئیس سازمان بهزیستی کشور توانمندسازی و اشتغالزایی مددجویان را از جمله اولویت های بهزیستی دانست و گفت: برای این منظور اعتباری برابر هزار میلیارد تومان در اختیار بهزیستی قرار داده شده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از خبرگزاری مهر انوشیروان محسنی بندپی در دیدار با استاندار کرمان گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت ۱۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی با اشاره به تولد سالانه ۳۰ هزار کودک معلول در ایران، افزود: تصادفات، مسائل حین بارداری، اختلالات ژنتیکی و بیماری ها از جمله عواملی هستند که باعث بروز معلولیت ها می شوند.

محسنی بندپی با اشاره به لزوم افزایش سطح آگاهی جامعه در این زمینه بیان کرد: متاسفانه شاهد رشد روز افزون آسیب های اجتماعی و معلولیت ها هستیم و باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

وی از وجود راهکارهای علمی برای پیشگیری از این آسیب ها خبر داد و افزود: تفاهمنامه آینده پژوهی با دانشگاه علوم پزشکی کرمان منعقد شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به انعقاد سه تفاهمنامه به منظور اجرای غربالگری در کرمان ادامه داد: این تفاهمنامه ها زمینه ساز گسترش همکاری های علمی می شود.

محسنی بندپی میانگین غربالگری در کشور را ۶۳ درصد عنوان و تصریح کرد: در کرمان نیز کار در همین سطح دنبال خواهد شد.

وی یادآور شد: با اجرای این طرح ها در نهایت می توان در خصوص دلایل بروز معلولیت هایی نظیر کم بینایی و کم شنوایی و... به جمع بندی برسیم و براساس نتایج به دست آمده برای کاهش این معلولیت ها اقدام کنیم.

محسنی بندپی از همکاری ۲۲۷ مرکز مشاوره خصوصی با بهزیستی خبر داد و گفت: بعد از وقوع فاجعه منا تیم هایی در بهزیستی به منظور کمک برای رفع مشکلات روحی و روانی خانواده های جانباختگان تشکیل شده است.

انتقاد از برون سپاری کلینیک های فیزیوتراپی

وی با انتقاد از برون سپاری کلینیک های فیزیوتراپی، افزود: بهزیستی باید در این زمینه ورود پیدا کرده و کلینیک های فیزیوتراپی را راه  اندازی کند.

وی با اشاره به اشاره به پراکندگی استان کرمان، تصریح کرد: این مساله سبب بروز برخی مشکلات در خدمت رسانی شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: مدیران باید با برنامه ریزی مناسب زمینه خدمت رسانی عادلانه و مناسب به افراد را فراهم کنند.

وی توانمندسازی و استغال مددجویان را از چمله اولویت های بهزیستی دانست و افزود: برای این منظور اعتباری برابر هزار میلیارد تومان در اختیار بهزیستی قرار داده شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *