شناسه خبر: 7545 منتشر شده در مورخ: 1394/8/24 ساعت: 10:55 گروه: اجتماعی  
1.5 میلیون ایرانی نیازمند خدمات بهزیستی

1.5 میلیون ایرانی نیازمند خدمات بهزیستی

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد یک میلیون و 500 هزار نفر نیازمند خدمات بهزیستی در کشور هستند گفت:‌ در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده‌ایم و پیشنهاد شده در برنامه ششم هر سال 50 هزار نفر را تحت حمایت قرار دهیم.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا محسنی بندپی در حاشیه سفر به استان کرمان و در جمع خبرنگاران اضافه کرد: یک میلیون و 200 هزار معلول در سامانه سازمان بهزیستی کشور ثبت شده که تحت پوشش خدمات آموزشی، توانبخشی و نیازمند به تجهیزات توانبخشی هستند که از این تعداد 420 هزار نفر در روستاها زندگی می‌کنند.

وی افزود: توانسته‌ایم توانبخشی مبتنی بر جامعه را با توجه به امکاناتی که در روستاهاست، ارائه کنیم که اقدام موفقی بوده و سازمان بهداشت جهانی این امر را به عنوان الگویی برای کشورهای در حال توسعه مطرح کرده است.

محسنی بندپی با بیان اینکه حدود 300 هزار نفر معلول پشت نوبت داریم، تصریح کرد: در استان کرمان 31 هزار نفر تحت حمایت همه جانبه بهزیستی هستند و 42 هزار نفر پرونده داریم.

به گفته رییس سازمان بهزیستی ، 11 هزار نفر در استان نیازمند دریافت خدمات هستند و به لحاظ مالی امکان تحت پوشش قرار دادن آن ها برای ما وجود ندارد.

محسنی بندپی درباره اشتغال معلولان تصریح کرد: طبق قانون تمام دستگاه‌ها موظف هستند در سامانه درج آگهی استخدام برای اشتغال سه درصد معلولان معرفی شده سازمان بهزیستی کشور کار را انجام دهند و دنبال می‌کنیم که این سهمیه را برای معلولانی که شرایط حضور آنها فراهم است، بگیریم.

محسنی بندپی افزود: 18 هزار دانشجوی شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد، 2000 در دانشگاه پیام نور، 4000 نفر در دانشگاه های دولتی و در مجموع 31 هزار نفر از جامعه تحت پوشش بهزیستی کشور مشغول به تحصیل در دانشگاه ها هستند و باید زمینه اشتغال و ارائه خدمات علمی و تخصصی آنها را در جامعه دنبال کنیم و در قانون حمایت از جامعه معلولان نیز بر این امر تاکید شده است.

وی بیان کرد: یک هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار سازمان بهزیستی برای ارائه تسهیلات اشتغال زایی به افراد معلولی که توانمندی دارند، قرار داده شده است.

محسنی بندپی درباره مسکن معلولان اظهار کرد: تفاهمنامه‌ای بین بهزیستی و بنیاد مستضعفان منعقد شده که برای خانواده‌های دو معلول به بالا 8700 منزل مسکونی در شهرها و حدود 3800 منزل با همکاری بنیاد مسکن در روستاها بسازیم که سهم استان کرمان از این طرح، 900 مسکن است.

رییس سازمان بهزیستی افزود: 45 هزار واحد مسکونی نیمه تمام داریم که 128 واحد از آنها در شهرستان جیرفت است و با مشارکت‌های مردمی و خیرین در دست احداث بوده و سعی می‌کنیم نسبت به اتمام این واحدها که برای معلولان، افراد تحت پوشش و ... هستند، در سال 95 و 96 اقدام کنیم.

وی با اشاره به سفر به استان کرمان گفت: امیدواریم بتوانیم راهبردهای سازمان که اولویت آن با پیشگیری بوده و در گام بعد استانداردسازی خدمات و فراهم کردن حضور مردم است، تلاش کنیم و باید کلینیک های فیزیوتراپی در شهرستان ها بیشتر شود که معلولان بتوانند به راحتی استفاده کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *