شناسه خبر: 7491 منتشر شده در مورخ: 1394/8/12 ساعت: 11:15 گروه: اجتماعی  
۱۵ درصد جمعیت جهان معلول هستند/مسئولیت نهادهای بشردوستانه
رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد؛

۱۵ درصد جمعیت جهان معلول هستند/مسئولیت نهادهای بشردوستانه

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به جمعیت میلیاردی معلولان در جهان، گفت: بالغ بر ۱۵ درصد جمعیت کل جهان را معلولان تشکیل می دهند که این موضوع، مسئولیت نهادهای بشردوستانه را سنگین تر می کند.

به گزارش ایران سپید  به نقل ار مهر، دکتر سید امیر محسن ضیایی گفت: میلیون ها داوطلب هلال احمر و صلیب سرخ در سراسر جهان علاقه مند کمک به افراد معلول هستند و کنشگران دولتی و غیردولتی موظفند به اعاده حقوق افراد معلول کمک کنند.

وی با اشاره به تصویب کنوانسیون بین المللی حمایت از حقوق افراد معلول در سازمان ملل در سال ۲۰۰۸ گفت: برای توسعه ظرفیت های اجتماعی معلولان، نیازمند برداشتن موانع حضور و مشارکت آنها در جوامع هستیم.

ضیائی، یکی از اصول اصلی جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ را حفظ کرامت انسانی افراد عنوان کرد و افزود: جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی بشردوستانه وظیفه دارد به کرامت انسانی افراد معلول احترام گذاشته و به آنها کمک کند تا به حقوق خود دست یابند.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: لازم است شرایط را به گونه ای فراهم آوریم تا ضمن بهره گیری از توانایی های افراد معلول، بر اساس اصل عدم تبعیض، مشارکت آنها را در فعالیت های نهضت افزایش دهیم.

ضیائی تصریح کرد: برای مبارزه با عوامل موثر بر معلولیت به عنوان پدیده ای چند علیتی، باید فقر، میزان توسعه یافتگی، جنسیت، خشونت، سوانح طبیعی و منازعات مسلحانه و تفاوت های موجود در جوامع را که ریشه در سنن و فرهنگ اجتماعی هر جامعه ای دارد، مورد نظر قرار داده و با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود در سایه چنین نشست هایی به راهکارهایی مشخص دست یافت.

رئیس جمعیت هلال احمر در پایان ابراز امیدواری کرد که با انجام اقدامات موثر، ضمن پرداختن به محدودیت ها و مشکلات موجود،  حقوق مغفول معلولان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

نشست مشورتی شمول معلولیت که با همکاری جمعیت هلال احمر ایران، کمیته بین المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و با حضور نمایندگانی از جمعیت های ملی ۱۲ کشور دنیا از روز گذشته در تهران برپا شده است، تا سه روز آینده ادامه خواهد داشت.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *