شناسه خبر: 7457 منتشر شده در مورخ: 1394/8/4 ساعت: 10:31 گروه: اجتماعی  
با کمبود نیروی متخصص در مدارس استثنایی کشور مواجه‌ایم
وزیر آموزش و پرورش:

با کمبود نیروی متخصص در مدارس استثنایی کشور مواجه‌ایم

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان در تامین نیازهای دانش آموزان با نیازهای ویژه استفاده کنیم.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر، علی اصغر فانی در سی امین جلسه شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: توسعه مشارکت ها یکی از سیاست های جدی آموزش و پرورش در دولت یازدهم است که استفاده از توانمندهای اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس و بهره گیری از ظرفیت خیرین، نهادهای دولتی و غیر دولتی می‌توانند در ذیل این سیاست مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی با تاکید بر نقش مشارکتی انجمن های اولیا و مربیان در اداره جذب مدارس، تصریح کرد: انجمن های اولیا ومربیان به مانند یک وزارتخانه کوچک در دل نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور هستند که نقش مهمی در شکل دهی ذهن و رفتار  دانش آموزان و اولیای آنها دارد و آموزش و پرورش در راستای ایفای این نقش مهم در انجمن ها جدیت کامل دارد .

عضو کابینه تدبیر و امید، آموزش پرسنل شاغل در مدارس استثنایی را مهم خواند و افزود: آموزش و پرورش در نظر دارد با استفاده از فیلم های آموزشی،‌ استفاده از نرم افزارهای ویژه در شبکه ملی رشد و برگزاری ضمن خدمت بتواند خدمات بهتری را برای معلمان این مدارس فراهم کند .

فانی با اشاره به این کمبود نیروی متخصص در مدارس استثنایی کشور، خاطر نشان کرد: با سازمان مدیریت و برنامه ریزی مکاتباتی انجام داده ایم تا بتوانیم با تخصیص یک ردیف استخدامی ویژه مشاغل تخصصی، مشکل کمبود نیروی تخصصی آنها را بر طرف کنیم .

وی با بیان این که موضوع آموزش و رفع نیازهای کودکان با نیازهای ویژه فراتر از وظیفه وزارت آموزش و پرورش است، تصریح کرد : آموزش و پرورش در راستای رفع نیازهای مختلف این دانش آموزان، اقدامات مشترکی را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام داده است و امید است بتوانیم به نتایج خوب و قابل توجهی در این زمینه برسیم .

فانی با تاکید بر اجرای طرح فراگیر تلفیقی در آموزش و پرورش، عنوان کرد: این طرح به دانش آموزان و اولیای آنها اعتماد به نفس ویژه ای می دهد که تجربیات جهانی، علمی و دانشگاهی و سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بر آن صحه می گذارد.

وی با انتقاد از موازی کاری در اجرای طرح های مختلف توسط نهادهای مختلف درکشور، گفت : باید از ظرفیت نهادهای دولتی و غیر دولتی در قالب تشکل ها در رفع نیاز دانش آموزان با مدارس استثنایی بهره لازم ببریم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *