شناسه خبر: 7388 منتشر شده در مورخ: 1394/7/22 ساعت: 12:24 گروه: اجتماعی  
مسابقه کتاب‌خوانی «رستاخیز کربلا» ویژه روشندلان برگزار می‌شود
همزمان با روز جهانی نابینایان؛

مسابقه کتاب‌خوانی «رستاخیز کربلا» ویژه روشندلان برگزار می‌شود

همزمان با فرارسیدن ماه محرم و روز عصای سفید مسابقه کتاب‌خوانی صوتی ویژه روشندلان از کتاب صوتی «رستاخیز کربلا» را با مشارکت انجمن نابینایان حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه نوزده؛ مسئول کتابخانه خانه فرهنگ تلاش با اعلام این خبرگفت: این مسابقه صوتی ویژه نابینایان و کم بینایان شهر تهران بوده و آشنایی با نهضت امام حسین(ع) و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و توانمندسازی این قشر از معلولان از اهداف برپایی این مسابقه است.

نادر باقری در ادامه افزود: فایل صوتی این کتاب و سوالات مسابقه به صورت رایگان در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته و آنها تا ۳۰ مهرماه سال جاری برای ارسال پاسخ مهلت دارند.

کتاب صوتی «رستاخیز کربلا» روایتگر ۱۶۰ قطعه معتبر تاریخی برگرفته از دانشنامه امام حسین(ع) برپایه قرآن، حدیث و تاریخ اثر آیت‌الله ری‌شهری و همکاران ایشان، از لحظه‌لحظه همراهی با کاروان حسینی است که با سبکی ساده، حوادث و اتفاقات را بازگو می‌کند.

این مجموعه که روایتی شنیداری از ۴ جلد از مجموعه ارزشمند کتاب‌های «رستاخیز کربلا» است به عنوان اولین کتاب صوتی مؤسسه دارالحدیث توسط اداره تولیدات رسانه‌ای معاونت فرهنگی و ارتباطات تولید شده است.

با توجه به سبک نگارش ۴ عنوان کتاب که وقایع معتبر تاریخی را به صورت قطعاتی کوتاه‌، جذاب و هنرمندانه به نمایش گذاشته است، در این مجموعه صوتی سعی شده است، با بکارگیری موسیقی‌های آیینی و مقامی‌، آواها و جلوه‌های صوتی، روش روایت از حالت یک کتاب ساده شنیداری به مجموعه‌ای داستانی، نزدیک شود؛ بنابر این مخاطب آن نه تنها از شنیدن خسته نمی‌شود بلکه خود را در تکاپویی زنده در میانه داستان حس می‌کند.

این مجموعه که در دو قالب بسته شامل ۴ لوح فشرده با کیفیت اصلی و بسته تک لوح فشرده با فرمت Mp۳ تولید شده است، رخدادهای معتبر را  در ۴ بخش در قالب ۱۶۰ قطعه صوتی و در حدود ۶۰۰ دقیقه روایت می‌کند.

این بخش‌ها شامل «تا عاشورا»: از کتابی به همین نام به قلم مصطفی پورنجاتی شامل ۱۹روایت شنیداری از ماجراهای ورود کاروان حسینی به کربلا تا شب عاشورا، «روز عاشورا»: از کتابی به همین نام به قلم احمد غلامعلی شامل ۶۶ روایت شنیداری از حوادث روز عاشورا، «عصر عاشورا»: از کتابی به همین نام به قلم مهدی غلامعلی شامل ۳۷ روایت شنیداری از حوادث عصر عاشورا و «ریحانه‌های دشت خون»: از کتابی به همین نام به قلم زهرا بابایی شامل ۳۷ روایت شنیداری از حضور و نقش آفرینی بانوان در نهضت حسینی است.

علاقه‌مندان برای اطلاع از این مسابقه و شرکت در آن می توانند به نشانی اینترنتی mehr.farhangsara.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن : ۵۵۵۱۱۱۲۵ تماس حاصل فرمایند.

کتابخانه خانه فرهنگ تلاش در خانی‌آبادنو، بلوار میلاد، خیابان شهرداری، جنب بوستان ۲۲ بهمن واقع شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *