شناسه خبر: 730 منتشر شده در مورخ: 1392/8/18 ساعت: 12:35 گروه: دانش و فن آوری  
تحقیق یک عصب شناس نشان داد
دانش و فناوری

تحقیق یک عصب شناس نشان داد

نتایج تحقیقات عصب شناسان نشان می دهد که بهترین زمان برای نوشیدن یک فنجان قهوه روزانه بین ساعت 9:30 تا 11:30 صبح است.

دانشمندان بهترین زمان جذب کافئین را بین ساعت 9:30 تا 11:30 دانسته اند. این امر به شیوه تعامل کافین با یک هورمون کلیدی به نام کورتیزول مرتبط است که به تنظیم ساخت داخلی بدن کمک کرده و هوشیاری را افزایش می دهد.

سطح کورتیزول معمولا پس از بیدار شدن بالا است و می تواند تا یک ساعت پس از آن نیز بالا بماند، میانگین این سطح بالا از کورتیزول معمولا بین ساعتهای 8 و 9 صبح است.

استیون میلر عصب شناس دانشگاه علوم بهداشتی یونیفورمت سرفیسز در مریلند استدلال کرده است که بهتر است قهوه را پس از گذر زمان اوج سطح کورتیزول در بدن مصرف کنیم ، چرا که کافئین موجود در قهوه نیز تولید کورتیزول را افزایش می دهد.

وی اظهار داشت: نوشیدن قهوه وقتی که سطح این هورمون در بدن بالا است موجب می شود که بدن نسبت به کافئین آن مقاوم شود به این معنا که اغلب برای رسیدن به همان تأثیر نیاز به نوشیدن قهوه بیشتری دارد.

دانشمندان همچنین دریافته اند که کورتیزول عامل همزمان سازی ریتمهای روزانه داخلی است که در بدن فعالیت می کنند.

چندین تحقیق نشان داده است که سطح کورتیزول پس از بیدار شدن به سرعت افزایش می یابد و تا یک ساعت پس از آن نیز در همان حد بالا باقی می ماند.

برخی تحقیقات دیگر نشان می دهد که نوشیدن قهوه بعدازظهر در افزایش توجهی که پس از یک وعده ناهار سنگین از دست رفته، موثر است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *