شناسه خبر: 7283 منتشر شده در مورخ: 1394/7/6 ساعت: 11:15 گروه: حوادث  
مادرشوهر عروس قاتل ‌را بخشید

مادرشوهر عروس قاتل ‌را بخشید

جلسه صلح و سازش درخصوص پرونده زنی جوان که با قرص برنج همسر موقت خود را به قتل رسانده بود، روز گذشته با حضور سرپرست دادسرای جنایی تهران برگزار شد و پایان شیرینی داشت.

به گزارش ایران سپید به نقل از همشهری آنلاین ماجرای این پرونده به تیرماه سال91 بازمی‌گردد. در آن زمان مأموران وقتی در جریان ناپدیدشدن مرد40ساله‌ای قرار گرفتند به تحقیق پرداختند و با بررسی مکالمات تلفنی وی دریافتند که او با زنی به نام پرستو در ارتباط بوده است. این زن بازداشت شد و ادعا کرد که مرد ناپدید شده همسر موقت وی بوده اما چند روزی است که خبری از او ندارد. هیچ مدرکی علیه این زن وجود نداشت بنابراین وی آزاد شد تا اینکه 26مهرماه همان سال، جسد مرد ناپدید شده داخل جوی آبی حوالی کهریزک پیدا شد.

این بار گروهی از کارآگاهان وارد عمل شدند تا به حل این معمای جنایی بپردازند. نخستین مظنون پرونده کسی جز پرستو، همسر موقت مقتول نبود. از سویی پزشکی قانونی پس از معاینه جسد اعلام کرد که مقتول بر اثر خوردن سم کشنده به قتل رسیده است. اعلام این نظریه موجب شد افسران جنایی بار دیگر پرستو را بازداشت کنند.

این زن در بازجویی‌ها سرانجام به افشای راز جنایت پرداخت. وی گفت: مدتی بود که با همسرم دچار اختلاف شده بودم اما قصد قتل نداشتم. می‌خواستم حق و حقوقم را بردارم و به زندگی با این مرد پایان دهم. پس از آن نقشه کشیدم که با قرص خواب‌آور او را بیهوش کرده و در حدود 12میلیون تومان پول همسرم را سرقت کنم، چون تصور می‌کردم این پول حق و حقوق خودم بود. اما نقشه‌ام درست پیش نرفت چون فروشنده دارو، به جای قرص خواب‌آور به من قرص برنج فروخت و فریبم داد.

وی ادامه داد: روز حادثه همراه همسر موقت خود سوار ماشین شدیم و به سمت پارک رفتیم. قرص‌هایی که خریده بودم را به‌صورت پودر داخل کپسول ویتامین ریختم و در بین راه به وی خوراندم. لحظاتی بعد او بدحال شد و من که نگران شده بودم او را به بیمارستان رساندم. در آنجا به همسرم سرم تزریق و بعد مرخصش کردند اما حال او خوب نشد و بالاخره داخل ماشینش جانش را از دست داد. من هم به سمت کهریزک رفتم و جسد را از ماشین به داخل کانال آب انداختم.

  • قصاص

این زن جوان که لیسانس روانشناسی دارد، مدتی بعد از جنایت در شعبه 113دادگاه کیفری محاکمه و به خواسته اولیای دم به قصاص محکوم شد. از سویی وی به‌خاطر سرقت نیز به 2سال حبس تعزیری و 74ضربه شلاق محکوم شد. حکم در شعبه 13دیوان عالی کشور قطعی شد و نخستین بارمهرماه سال گذشته این زن جوان پای چوبه دار رفت. آن روز اما با التماس و گریه از اولیای دم خواست تا او را ببخشند.

هرچند آن روز اولیای دم رضایت ندادند اما زن جوان موفق شد از آنها مهلت بگیرد و به زندان بازگردد. او باردیگر آذر93پای چوبه دار رفت اما آن روز هم قصاص نشد و از اولیای دم مهلت گرفت. از همان زمان جمعی از بازیگران سینما و تلویزیون با کمک خیرین، کمپینی برای نجات این زن از قصاص راه‌اندازی کردند.

از سویی روز گذشته جلسه صلح و سازش با حضور سرپرست دادسرای جنایی تهران، اولیای دم و زن قاتل در دادسرای جنایی برگزار شد که نتیجه رضایت بخشی در پی داشت. مادر مقتول در جلسه دیروز گفت: من به‌خاطر خدا، حضرت زینب(س) و حجاجی که در مکه جانشان را از دست دادند، از قصاص قاتل پسرم صرف‌نظر کرده و او را می‌بخشم.به گزارش همشهری، این زن در پایان جلسه پای برگه رضایت را امضا کرد و با بخشش وی، زن جوان از چوبه دار فاصله گرفت و به‌زودی از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه خواهد شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *